Midsommardag i regn

Jaha, då har midsommar nästan passerat. Mycket regn har det kommit. VI har varit i Strömstad under dagen och det regnade där också. Solen tittade fram i några minuter, men ångrade sig strax.

Vi fick god mat och jag passade på att förhöra en av mina mostrar lite om några gamla foton jag hade med mig, så nu kan jag scrappa lite till av de gamla som jag inte hade historier bakom.

Igår scrappade jag ju lite som jag inte visat ännu, så här kommer de:

image73

Den är LITE ändrad sedan jag fotade. Jag har lagt till vilka personerna är under bilderna och då fortsatt med stygnen så de även går runt bildtexten. Denna är väldigt enkel, helt utan dekorationer. Bara svart cardstock, rubriken i mörkblått spillpapper och lite vit penna har jag använt.

image74

Detta är min morfars mor Elisabeth på hennes 85-årsdag 1972. Det är min moster och hennes barn som är tillsammans med Elisabeth och min morfar på bilden.
Här har jag använt Basic Gray LilyKate. (Ja, Basic Grey igen!, jag älskar de papperen, i alla fall de flesta). De gulmelerade papperen i rubrik och fotomattor är från Panduro och blommorna från YouDo., med glitterlim i mitten. Swirvlarna är Elegant flourish från Automn Leave. De är stämplade med svart och embossade.

På båda dessa är det Robban som fixat rubrikerna.

I morgon ser jag fram emot att åka till en kompis och scrappa. Vi blir några ur vårt scrappargäng som träffas några timmar och försöker vara kreativa. Får se vad mycket som blir gjort, oftast blir det inte så mycket på träffarna, utan mera prat och kikande på vad de andra gör, men det är trevligt det också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0