Extrautmaning # 28 KORKAT

De håller oss igång på Ett Litet Ord.

Ett nytt extraord kom i eftermiddag igen. Denna gång var det KORKAT. Den LO jag har gjort är kanske inte det första man tänker på när man tänker på ordet KORKAT. Men jag gillar att försöka tänka i andra banor än de mest självklara. Det är inte alltid jag lyckas med det, men denna gång är jag riktigt nöjd.

Såhär blev min LO:

image270

Jag har tänkt att byta ut den fula textrutan mot en av vinetiketterna som blev över från vintillverkningen, men jag kunde inte hitta dessa nu. Jag tror jag har dem kvar även om det var 1979 vi tappade upp flaskorna. Nu ikväll orkade jag dock inte leta.

Papperet i botten är ett gammalt som kom från ett paket jag köpte på TV-shop för säkert över ett år sedan. Det var egentligen till baseboll eller nåt sånt, därav koncentrationen av vinblad i övre vänstra och nedre hägra hörnet. Det var  nån gubbe och en boll i de hörnen. Hade du tänkt på det om jag inget skrivit?

Jag har använt halvpärlor som röda vinbär. Tyvärr var de orangegula, så jag har målat dem med akrylfärg typ femtioelva gånger efter att ha lagt handen eller annat på dem så färgen försvann på bitar av dem. Har återigen lyckats göra det nu efter fotograferingen.

Del av rubriken "korkat" är faktiskt uttryck med Quickutz-squezen i kork. Det gick inte riktigt igenom så jag fick hjälpa till med en skalpell. Korkskivan köpte jag för säkert 2 år och den har legat här bland papperen och väntat på att bli använd. Ett litet hörn är i alla fall numera borta från arket.   :-)

Ser också att jag tappat bort ett T i rubriken. TAPPAT skall det förstås stå. Jag får väl sätta papper i Robban igen och göra ett nytt, för leta efter det gamla orkar jag inte.

Kommentarer
Postat av: maxell

Aaah tänk om jag haft några foton från en liknande situation. Det var nämligen min första association till ordet i fråga. :)

Jag är i vanlig ordning imponerad över din förmåga att scrappa händelser som hänt riktigt långt tillbaka i tiden. Å du verkar vara en liten ekorre som sparar på det mesta. För någon gång ska det väl komma till användning? Jag har själv allvarliga sådana tendenser... Rubriken i kork är svinläcker. Går det att fråga var du hittade den någorlunda tunna korken? Även om det var länge sedan... Kork är ett (så vitt jag förstått) icke syrafritt material, men va sjutton. Det går att använda om du bara vill... å jag vill. Jag får även kommentera att nej, jag kan inte se några tendenser till att det spelas baseball på det där pappret.

2007-12-18 @ 00:15:10
URL: http://maxellexam.blogspot.com/
Postat av: Jeanette

Den blev ju gôr läcker.......

2007-12-18 @ 07:59:10
URL: http://jeanfredrik.blogg.se
Postat av: madeleine

så fin! tycker att du lyckats jättebra!

2007-12-18 @ 08:24:08
URL: http://ettlitetord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0