Extrautmaning # 23 SNÖ

Brrrr!  Ett sånt ord. Jag gillar inte snö, jo kanske om jag kan få sitta inomhus och se ut på den, men slippa ge mig ut i kylan.

Men sen kan man ju inte säga annat än att det kan vara vackert med snö en solig gnistrande dag. Det kan jag tycka, på kort och vykort och så...

Men en LO med snö har jag i alla fall fått till. Det var inte så svårt, jag tog ju foton året runt förra året och vintern 2005-06 var det verkligen mycket snö, så det fanns en del att välja mellan.

image263

Rubriken syns inte så värst bra ser jag, men den är där upptill höger. Den är utstansad med Quickutz Star Classic i ett slags Mullberrypapper. Ett rätt kraftigt, så det var svårt att få det att fästa. Jag min dumbom började ju med flytande lim och försök då att få dubbelhäftande tejp att fastna när bokstaven är blöt. Det är den fortfarande efter 3 timmar. La på lite silverfärgat glitterlim ovanpå bokstäverna, vet inte om det gjorde att det blev bättre eller sämre.

Papperet i botten är från svenska scraproom och heter ljusblå akvarell. Det har legat i mina gömmor länge. Jag har tänkt mig att jag skall försöka att använda lite av de gamla papperen jag har, så jag kan köpa nya sedan med lite mer gott samvete. Annars blir det ju lätt att man använder de nyaste, för de har inte kommit ner i mappvagnen ännu utan ligger ovanpå den och gömmer de gamla. Ändring får det bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0