Ett litet ord # 24 LÄNGTAR

Här kommer då min LO om LÄNGTAR som var det andra (eller första, vilket man vill) ordet denna vecka.

Jag valde att använda Carl Antons sång som journaling. Den beskriver så bra längtan efter sommaren när vintern är lång. Och så hade jag ju faktiskt tagit en bild på en maskros den 1 maj i år.

Jag har denna gång skrivit texten på ett OH-blad och satt fast med gluedots, sedan har jag gömt gluedottarna med de olika dekorationerna. Det är därför de sitter lite konstigt och inte sådär jättebalanserat. Kanske jag petar dit något mer om jag har fått funderat lite till på den. Den får ligga till sig på skrivbordet så får jag se.

image265

I det lilla hjärtat står det "how does your garden grow?"  Kunde inte låta bli att ta med det när det dök upp från gömmorna. Jag tror att den + vattenkannan och nyckelpigan är dress it up-knappar, men jag vet inte säkert, för det är gamla Traderafynd som legat ett par år. Dags att de kom till användning.

Som vanligt blir det väldigt skumma färger när man fotar på kvällen. Ytterligare ett skäl att längta till våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0