Ett litet ord #5 BÖRJAN

Då var mitt bidrag till ordet BÖRJAN klart och fotograferat, tidigt i morse när det fläktade lite ute, så det blev lite skevt, men jag orkar inte fixa om det nu, det är förresten redan för mörkt.

image163

Alla är vi barn i Början
alla har vi varit små
Alla måste lära sig att krypa
innan man kan börja gå.

Ja och sedan har jag skrivit med grön penna för att matcha det gröna på papperet från Autumn Leaves (även knapparna är därifrån, köpta i en påse med Winter Garden-blandning).  Blomman kommer från en förpackning jag köpt i en leksaksaffär.

Den gröna texten lyder såhär:
Du hade kanske inte hört första versen av Lasse Tennanders låt från 1976, för inte brydde du dig om att krypa inte. Du "knövvlade" fram på magen, med hjälp av armar och ben. På magen fick du ju med dig en del hundhår förstås, för Tanja var ju med dig mest hela tiden. Riktiga kompisar var ni.  Date 920705, 7 1/2 mån.

Det står B Ö R J A N  med grönt uppe i klamrarna också.

Jag vet inte om det syns riktigt på fotot, men hunden är alldeles bakom sonen till höger. De var kompisar i vått och torrt ända tills Tanja var 12 år, (när hon dog) och sonen 10. Som vi bodde då fanns det inga andra barn på mils avstånd, så då blev det hunden som blev lekkamrat. Fler LO:s om detta kommer nog, för idag har jag fått inte mindre än 7 stora kuvert med bilder och jag tror jag skall ha några till på väg på posten. Har skickat iväg nära 1500 bilder för framkallning på en gång. Puuh innan allt det är scrappat. (Nä, det går nog inte, men jag har i alla fall räddat några från att blekna bort helt.)

Kommentarer
Postat av: madeleine

jag gillar den! tror att jag kan se vovven...

2007-08-20 @ 21:16:06
URL: http://maddesigno.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0