Kurs "Sy i jeans" del 2

I veckan har jag varit på kursen "Sy i jeans" igen. Det är 4 gånger och vi har redan gjort hälften.

Denna gång gjorde vi en liten necessär och min blev såhär:



Den är vadderad med tunt vadd, så jag har sytt några stickningar för att det inte skall halka omkring inuti. Några av de andra satte applikationer på sina, men det kom jag inte på förrän jag sytt ihop den och då blev det ju lite sent att försöka trä den in i symaskinen och sy på pluttiga saker, så det får vara.



Insidan är klädd med prickigt tyg.

Den är inte så stor, bara ca 1 dm hög, men kan säkert vara användbar till småsaker. Jag funderar på att lägga laddare och sladdar/lurar till min iPhone i den. Jag har ju rätt många necessärer från Oriflame redan till mitt smink.

Det är riktigt kul att ha fått fram symaskinen och sy igen. Var ju läänge sedan jag gjorde det senast.

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad fint du sytt. Roligt.

Du undrade om julkortet.

Jag skriver som vanligt och lägger in det i min blogg. Trycker sen på Permalink/står längre ner på sidan intill komentarer. Då kom det upp en adress, som jag skrev av. Tror det är rätt i alla fall. Hör av dig om du inte förstår hur jag menar. Kram

2012-02-26 @ 15:50:45
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0