Layout och julkort

Oj, nu har jag visst inte varit här på några dagar igen.

Men förra veckan var rätt hektisk, mycket jobb och en pysselkväll och så fyllde ju sonen 30 år i fredags. Hur gick det till? Jisses så fort tiden går.

Korten jag gjorde till honom missade jag att fotografera, så de får jag låna och fota och visa en annan gång.

Idag skall jag visa en LO som jag faktiskt gjort utan att den sitter i mitt resealbum.



Denna gjorde jag när jag köpt den nya MS-stansen med blad. Den har jag använt runt kanten på den gröna cardstocken. I övrigt har jag använt alfabetsstickers som blev över från Workshopen med Ingvild, de är alltså från Prima. Detta är nog mer min stil än med en massa dekorationer som vi gjorde då. Även om jag tycker det är fint och jag gillar när jag gör det, så har jag svårt att få det snyggt "på egen hand".

Jag kan väl visa ett par julkort jag gjort också. Det börjar ju faktiskt bli dags att skicka dem snart, så det borde vara full fart i julkortsverkstan, men det är tyvärr inte det. Jag är hemma igen och är sjuk. Jag börjar bli riktigt trött på detta nu. Det är tredje gången denna månad som jag är hemma och sjuk. Jag som förut aldrig var sjuk, det kunde gå flera år emellan. Idag är det magen som krånglar för mig, men med lite soppa med bra baktierier i så kanske det ger med sig.

Jaja, korten var de ja:



Här är det papper från Magnolia (ja, faktiskt!). Stämpeln är en hÄngla och så är det spill från det jag stansade ut med GodJul-stansen jag lånade. ( Jag fick klippa till en liten bit som inte kom med i spillet  :-)  )
Ett prickigt band och lite chalkade kanter, så en stämpel på insidan och klart!



Nästa kort är också med en hÄngla-stämpel. Bakgrundspapperet är ett 6x6 som jag skurit bort lite grann från sidorna på. En hel del 3D-lack och glitterlim och så lite chalkade kanter.

Insidan fick flera stämplar:



Sådär, det får räcka för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0