22 januari 2011

Helg igen. Så skönt att vara ledig igen. Denna veckan har varit jobbig då det har varit en Bauta-stor fullmåne som gör att jag sover uruselt. Jag har dessutom varit till Göteborg på möte en dag och resan ner var jobbig när man sovit dåligt i flera nätter innan. En dag var jag på utbildning och när förmiddagen mest bestod av presentation med powerpoint-bilder var det en aaaning svår att inte visa att man var trött. Så gissa om jag sov igen i morse. Tog en rejäl sovmorgon till bortåt 10 innan jag kom ur sängen. Hade då i och för sig legat och lyssnat på radio en stund innan jag tog mig upp. Många tror inte på att månen kan påverka sömnen, att det bara är inbillning och att man kan dra ner persienn. Men det hjälper inte, jag har testat. Och varför skulle inte månen påverka kroppen när den kan påverka och flytta vatten i haven. Vi består ju till största delen av vätska.

Nåja, i natt har jag sovit igen.

Och nu skall jag visa vad jag gjorde på träffen vi hade i Högsäter i slutet av november.




Ett julkort i staffli-modell. Jag har använt inte mindre än 5 stämplar på detta kort. 4 röda halvpärlor i rött håller kortet stående. Luvan är lackerad med 3D-lack och framsidans stämplar är embossade i svart. Allt material förutom stämplar och färger är från tävlingskitet.

Sedan skulle vi göra en LO från en skiss. Nu hittar jag inte skissen, men LO blev såhär och jag vann faktiskt med den.



Fyra stämplar har jag använt på denna. Inte så ofta jag använder det på LO:er, fast jag har så många stämplar som passar till att använda så. Dessa är embossade i silver.
Alfabetet är från Quickutz (numera Lifestyle Craft)  och heter Aquarius.
Det är många blommor på denna. Några är från Prima och de hade jag haft liggande ett tag. De gröna blommorna köpte jag av Anneli på Scrapbruket som var med på träffen med delar av sin butik. Hjärtat är yttre delen av ett tårtpapper i rosa.

Ett kort till bjuder jag på idag. Det är till sonen som fyllde år i slutet av november.



Den illgröna färgen på kort och bil är för att det är färgen på hans firmas logga och bilar. Stämpeln är från hÄnglar & stÄnglar och fjärilen utstansad med Martha Stewert stans.

Insidan:



Längst ner har jag stämplat 7 st katter, med namnet under på alla våra gemensamma katter. Med början med Frida, som har först ungarna Greta och Gråtass som alla bor hos oss. Sedan Hedvig som är Gretas barn och också bor hos oss. Bamse och Lotta är födda somma dag som Hedvig och barn till Frida. De bor hos sonen. Och till sist lille Karlsson som är Gretas barn och bor kvar hemma hos oss.

Jag visar väl en LO till när jag ändå är i farten.

Den är gjord med bilder från min arbetsplats dagen innan julafton 1988. I cirka 28 år har jag arbetat i samma hus, men med många olika arbetsuppgifter. Sedan drygt 2 år har jag tvångsförflyttats och åker numera 13 mil om dagen för att komma till jobbet. Därför är det lite nostalgi och "det-var-bättre-förr"-känslor som dyker upp när man ser gamla bilder från jobbet.



Tre av dem på bilderna har gått i pension, tre har också, liksom jag, fått arbetsplatsen flyttad och en är omskolad och åter i samma hus men med helt andra arbetsuppgifter. Det är verkligen andra tider nu.

Papperet jag använt som bakgrund kommer från Panduros Christmas collection, från något tidigare år. Alfabetet är Quickutz Zoe unicase.

Sådär! Dags att sätta sig vid scrapbordet igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0