Grattiskort

Nu är jag här igen. Jag tänkte visa resten av vad jag har gjort under året.

Vi kör en omgång med grattiskort denna gång.

Först ut ett kort till en på jobbet som fyllde 60 år. Det gjorde han under tiden jag var sjuk, men jag tror väl att kortet är lämnat i alla fall så jag visar det nu.



Han hade köpt sig en stuga (vid kusten, vilket jag inte fick till) som han ägnar lediga stunder åt att snickra på.
Trots att jag inte fick till kustläget, så blev jag ändå nöjd med detta kort.


På insidan finns plats för att skriva namnen på alla arbetskamrater som lagt ihop till present.

Sedan var det ju sonen som fyllde år. Nu har jag varit och fotograferat de kort han fick av oss och av sin mormor.

Det gick lite snabbt när jag skulle göra dessa kort, inte för att jag inte har vetat om att födelsedagen skulle komma, utan för att jag helt enkelt skjutit upp det så länge att det till sist blev bråttom.

Först ut kortet som han fick av mormor:



På insidan fler stämplar i samma serie. Jag har skrivit ut ett Medmerakort från nätet som jag skrivit på baksidan att pengar är insatta på sonens konto.



Så kommer kortet som han fick från gubben och mig:



Även här har jag stuckit ner ett MedMerakort med text på baksidan.



Stans med staket från Martha Stewart, texten är Quickutz, stämpeln samma som ovan och lyktstolpen Cherry Linn die. Tagen kommer från Slöjddetaljer (tror jag, inköpt på mässa i alla fall).

Så till sist har jag ett kort som lämnades till en arbetskamrat som gick och gifte sig på det magiska datumet 11-11-11.



Utsidan med initialerna och datum i limegrön Bazzill cardstock. Även "tårtunderlägget" som jag stansat ut är i samma papper.
Stämpeln kommer från Scraplyckan och stämplad med svart dyna på vitt Bazzill cardstock. Sedan är den embossad med hologram embossingpulver, så den skimrar när man håller i viss vinkel.



Insidan är dekorerad med några swirlstämplar som är silverembossade.

Sådär, nu har jag nog visat allt jag har gjort i år. Så nu blir det till att skapa nytt om jag skall ha något att visa nästa gång jag skall blogga.

Ja, jag har ju inte visat något från Cypern-albumet som jag har hållit på med hela året. Det är på 98 sidor och kanske blir det någon sammanfattande sida på slutet. Detta är gjort i ett fast album och är inte direkt dekorerat något större. Jag kommer troligen inte att visa det här, för det är inget spännande alls. Möjligen kan jag visa någon enstaka sida.

Så, tills vi ses igen:

Gott Nytt År!!!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

MEn du......har du den stämpel med stugan i skogen??? JAg som sökt den.

Fint brudparet va.

2012-01-12 @ 12:16:10
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0