Måndag 25 april 2011.

Påsken är snart över och det har varit alldeles underbart härligt väder (förutom allt pollen då, som gör att jag inte kan vara ute som jag vill).

Så en del har jag i stället varit vid mitt pysselbord och deltagit i Scrappiz CyberCrop. Nu har jag bara en liten stund på mig att ladda upp bidragen om de skall vara med i tävlingarna. Jag har fotat dem, men inte redigerat bilderna, så det skall jag göra nu. Återkommer med dem här också när de finns i Scrappiz galleri.

Så länge lägger jag in lite äldre grejer.



Jag lekte här lite med några Quickutz-dies som jag köpt. Lagt till mitt lager med bra-att-ha-kort.



En LO om Hedvig när hon hade ett riktigt busanfall och lekte med sin mamma Greta. Mormor Frida i förgrunden.



Beställningskort till ett dop i vintras som jag inte har visat tidigare.



På insidan skrev jag ut en dikt och stämplade ett fint motiv som embossades i rosa (lite svårt att se på bilden)

 

En på jobbet fick en liten flicka och jag gjorde detta kort.



Detalj på ena hörnet med blomma och fjäril från Martha Stewart utstansad i rosa metallicpapper.



Ytterligare en på jobbet fick barn, detta blev en liten kille vid namn Nils. Det här kortet fick han.



Och blomman i hörnet.



I samma veva slutade en kille hos oss. Han fick också ett kort.


Massor av 3D-lack på den lilla nyckelpigan som jag satte dit för att få lite färg på kortet till en kille som gillar blått och svart.


På insidan hade jag stämplat med VersaMarkdyna: Rock ´n roll.

Jag tar en LO också. Om en jultradition som inte får brytas: Esters kola. Den bara måste mamma göra varje jul, annars blir det ingen riktig jul.

Jag har använt ett papper från Maja Design som bas. Juletid, glögg och pepparkaka. En etikett från Making Memories, vintage findings, receptet har jag skrivit på en spillbit jag köpt på Panduro (tror jag) har kladdat der den med Crackle accent lack och lite stämpelfärg på fingrarna. Alfabetet till rubriken är Quickutz Rock Star som jag haft 3D lack på (se nedan) och så har jag satt på en gammal stickers med papperkaksgubbe som jag hade i gömmorna.



Sådär det får räcka...
Ses....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0