Onsdag 6 april 2011

Eftersom jag inte visade något scrappat alls i det förra inlägget så får jag göra det nu i stället:



Ett kort med en härligt stämpel från Crafty Individuels. Jag har embossat den med svart embossingpulver. Jag har använt fluid chalk runt kanterna på det papperet och rivit lite i det. På nästa papper har jag också chalkat. Några swirvlar är stämplade med Versa Mark, vattenstämpel och så har jag satt på en MS-fjäril som är beströdd med glitter lim och en blomma gjord av 2 storlekar på retro-flower från EKSuccess. Ett virkat band fullbordar det hela.



Detaljbild.



Nästa kort var rätt enkelt att göra. Jag har använt en Cuttlebug embossingplatta med motiv av Hollykvist. Det embossade har jag sedan förstärkt med glitterlim i olika färger. Runt det gröna papperet har jag gjort en ram av glitterlim i guld. Även här har jag använt swirvel-stämplar och Versa Mark-dyna.




Detaljbild (det som ser brunt ut är grönt)



Insidan med stämplad och embossad hälsning och swirvl.



En LO också får det bli.

Detta är nog sista bilden på farmor och farfar med barnbarn. Tagen runt jul-nyår 1972-73. Vår hund Sickan är med också. Det är jag och min bror samt kusin Arne.



Detalj på blommor med Pearl maker i mitten


Sådär, godnatt på er. Nu skall jag ladda inför ännu en arbetsdag och så träffen på lördag. Vi ses väl?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0