Några fler julkort och lite annat

Börjar med att önska ett GOTT NYTT ÅR!

Här kommer lite mer som jag har gjort.



Först ut ett kort jag gjorde till arbetskamraten Annika som fyller år på Luciadagen. Jag har skrivit namnet med embossingpenna och sedan guldembossat, även lite embossing runt kanten på tagen. Den vågiga kanten är utstansad med spelbindersdie. Stämpeln är en gammal hÄngla-stämpel.




Insidan, skrivit texten med silverpenna.


Denna LO är om att jag från början inte alls ville ha Foppatofflor, men har ändrat mej. Till höger bredvid rubriken en liten krok som satt i de röda tofflorna. Crocs-krokodilen sitter där.



Så ett kort med 1 hÄnglastämpel och 4 st stämplar från Stämpelboden.



Insidan med silverembossad text.


Denna tag har jag gjort så att sonen fick sätta på ett paket han skulle ge bort. Till/fråntexten skrev jag med embossingpenna på baksidan och embossade i rött.

2 killar på jobbet slutade i förra veckan. Det är så tråkigt, då de gjort ett superbra jobb och så får de inte fortsätta. Varför skall det alltid handla om pengar. Jag gjorde kort till dem båda två. Och ja, båda heter faktiskt Martin.

Martin nr 1 fick detta kort. Han har kämpat och cyklat till jobbet i alla väder, så därför fick han detta kort med hÄnglen som cyklar. Runt kanten på rutan har jag guldembossat.



En liten bit av insidan, under där skrevs alla namnen från oss.




Detalj på namnet som jag stansat ut i guldpapper och sedan lagt guldglitterlim på.



Nästan samma upplägg på det andra kortet, men denne Martin spelar handboll, så därför blev det en Magnolia-stämpel med bollkille här.



På insidan skev jag bara Lycka till och så stämplade jag några swirvlar på sidan.

Ett julkort till har jag också gjort, fast julen har passerat nu. Jag ville testa embossingplattan jag köpt från Quickutz för att stansa snöflingor. Några av dem har fått glitterlim på sig. Snögubbsstämpeln kommer från Stämpelboden. Jag har lagt lite pärlglans från Stickles som snö längst ner.



Och så en likadan insida som jag gjort på många andra kort tidigare.

Ytterligare ett kort som blev ett julkort i och med stämpeln inuti. Här har jag tagit en spillbit med snöflingor på lite mörkare baksida. En stämpel från Stämpelboden (tror jag) igen. Glitterlim på gubben, fluid chalk runt papperskanterna, lite silverpennestreck runt om och så var den klar.

Ja, och så samma insida, igen!

En LO som omväxling. Bilderna är från 1991 och varken kattungarna eller grisarna finns kvar längre, men den lilla röda kattungen levde här i 16 härliga år. Flera LO:er har blivit gjorda med henne, Ruth.

På denna har jag gjort en ram runt alla bilderna och textrutan med silverpenna som lite grann skulle likna kycklingnätet vi försökte stänga in kattungarna med. Bredvid rubriken har jag stämplat och guldembossat en liten söt stämpel föreställande en kattunge. 

Jag "fick" en ny stämpel på posten häromdagen. Den härliga skogssstämpeln, som jag här stämplat 2 1/2 gång bredvid varand och sedan satt tomten ovanpå det. Pearlstickles här också som snö och så glitterlim på granarnas snö. 

För en gångs skull en annorlunda insida. Stämpel från Stämpelboden.

Sådärja, det var det jag hade att visa denna gång. Jag har en omgång julkort kvar som jag inte visat, men en del av dem är i fruktansvärt dålig kvalitet på bilderna så jag får se hur jag gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0