Förkyld!

Jag blev förkyld i onsdags och hoppades att det inte skulle bli så farligt, men det har slagit till med full kraft. Näsan rinner ibland och är tvärtätt ibland. Ögonen rinner och halsen har börjat värka. Huvudvärk så det dånar och frågan är om jag inte har nåt i bihålorna också. Mår med andra ord PYTON! Var hemma från jobbet igår och tillbringade stor del av dagen i sängen med en pappersrulle bredvid mig.

Innan jag blev förkyld så hade jag hunnit pyssla lite i veckan som jag tänkte visa nu.



Först ut ett kort som jag gjort lite att ha i reserv. OM det skulle vara så att någon fyller 50 år.

Sedan fick jag för mig att jag skulle göra något riktigt tjejigt. Ett kort helt i rosa:



En hÄnglaflicka och så har jag gått loss med ett gäng punchar. Retroblommor i 2 storlekar, bladpunch och så en Marta Stewert-stans till bården. Pearlmaker-droppar har jag också satt dit. Hjärtliga Gratulationer-stämpeln från Slöjddetaljer embossad i rött (skulle nog ha valt en annan färg där). Detta kort hamnar i min bra-att-ha hög.

Så fick jag en beställning på ett dopkort av en arbetskamrat. Det blev såhär:



Framsidan: Stämpel från Bildmålarna. Basen är Bazzill bling. Blomman från ljusmanchett jag köpt på GeKås i Ullared för att slakta till scrappingen. På den, liksom på stjärnan på dopklänningen, har jag lagt glitterlim i olika nyanser. Ljuset är liftat från Lunda Muhr och på det har jag lagt 3D-lack, liksom på hjärtat på stämpelns dopfunt.




Detalj på 3D-lacket på ljuset.

Och så insidan där jag skrivit ut en dikt på skrivaren samt stämplat 2 stämplar som jag sedan har silverembossat.

Min moster skulle väl få ett kort från mig och familjen också. Jag gjorde detta som gick med posten i onsdags:



HÄngel med plantor i famnen. Basen är gul Bazzill bling och jag har även här använt mina punchar. 70 är utstansat i Quickutz.



Och så insidan som jag stämplat och embossat i lila.

Lite ovanlig kombination för mig, gult och lila, men det blev rätt bra tycker jag.

Ja, det var lite av det jag har gjort. Nu skall jag dricka nåt varmt för att lindra min förkylning.


Kommentarer
Postat av: Anki T

Krya på dig!!

2010-01-24 @ 12:09:03
URL: http://scrapfia.blogg.se/
Postat av: cathrine balder

Kikar in och säger hej! Tack igen för korten, pappa har studerat dom och känner igen de flesta, va väl nått kort som han va osäker på vem det va men väldigt roligt att ha korten så tack igen:)

2010-01-24 @ 15:28:46
URL: http://cathrinescrappar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0