Ett grattis kort och Alla Hjärtans Dag ATC

Jag får väl visa något lite som jag gjort för några veckor sedan, så ni inte tror att jag har försvunnit från jordens yta.

Detta är kort till arbetskamrat som fyllt 50 år och som numera är överlämnat till henne.



Hon firade sin födelsedag i Egypten, därav pyramiderna. Väldigt enkelt och stilrent kort med monokromiska färger (förutom blomman då, men jag tyckte det behövde lysas upp lite). Namn och 50 är utstansat i en bit glittrande tapet, som passade bra till sandtemat. 




En av pyramiderna hade en öppningsbar dörr.

Sedan eftersom det är Alla Hjärtans dag idag så kanske jag skulle visa upp de ATC:er jag gjort på detta tema. 9 st likadana gjorde jag.



Jag hittade en fin bild på nätet som jag skrev ut i färg och sedan la 3D-lack på de hjärtformade ballongerna. Jag stansade ut ett hjärta i guldpapper och så till sist så stämplade jag ett hjärta med Versa Mark-dyna och embossade det med clear embossing. Altihopa sitter på ett Cardstock från Bazzill Basics, bling.

Här ses i lite annan vinkel 3D-lack och det embossade hjärtat.

Till värdinnan gjorde jag en liten extra ATC som tack.



Penny Black clearstamp-katt med 3D-lack på hjärta och blomknopp. tack har jag skrivit med hjälp av en gammal bokstavsmall.

Ja, det var det jag hade denna gång. Jag har gjort några LO:er också, men glömt att fota dem i dagsljus, så nu får ni nog vänta tills nästa helg innan jag visar något nytt här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0