Härligt med helg igen.

I torsdags morse när jag var på väg till jobbet och det snöade och låg flera cm snö på marken kändes det inte så kul att veta att man skulle åka till Borås under dagen. Men det visade sig att det bara var några mil i omkrets runt här jag bor som det var snö. Skönt det.

Igår när vi skulle åka hem blev det mer och mer snö ju närmre hem jag kom, för att till sist vräka ner. Lite jobbigt att köra i snöyra i mörker.

Idag har jag mest varit frusen och gått omkring och huttrat. Hoppas det inte är förkylning på gång. På måndag skall jag få influensaspruta, eftersom jag har ett sånt jobb som tydligen räknas som viktigt så vår arbetsplats inte får bli utslagen. Hoppas man inte får mer obehag än lite öm arm efter sprutan.

Har inte fått pysslat nåt alls nästan under veckan, men det finns lite äldre saker att visa.

Kommer här:



Ljusblå cardstock som matchar rosetten i dopklänningen. Blommorna är utklippta ur ett tapetprov. Det är väl inte helt syrafritt, men det spelar inte så stor roll. Jag har ju fotot i datorn och kan framkalla det igen om så skulle vara. Här var det inte mycket Vintage-stil precis. Inget rivet, chalkat eller på annat sätt nedsmutsat. Inget gammalt eller ens i gammal stil.



Bilder på min gubbe när han var hemma på permission från militärtjänstgöringen på Flygflottiljen på Såtenäs F7. Här har jag använt lite gamla stickers på flygplan som jag köpte när jag började scrappa. Det blev många konstiga inköp då i början. Jag har utmanat mig själv lite att använda en del av det allra äldsta. Inte helt lätt. Smaken har väl ändrats en del sedan dess, om man säger så.

Ska vi ta ett kort också?

Ja, det kommer här:



Här har jag använt spillbitar av papper. Grunden på kortet är beigevit och på den har jag satt det bruna krackelerade papperet OCH det som sitter som en yttre ram. Det är ett Basic Grey papper där jag klippt bort mönstret och detta är resten som blev över. En hÄnglastämpel passade bra här. Har inte skrivit någon text utan låter det vara såhär, så kan det användas till olika ändamål. Detta hamnar i den växande "bra-att-ha-högen".

Asch, jag tar en LO till.



Far och son klädda i samma färger. Mörkblått och ljusblått. Svirveln har jag gjort genom att använda dem plastbit som en köpt svirvel satt på och sedan ritat i mönstret genom att trycka rätt hårt med pennan så det blev lite mönster i cardsstocken jag hade under. Sedan prickade jag i den linjen med pearlmaker. Sonen är här lite drygt en månad gammal.

Sådär, det får bli det sista för idag. Imorgon hoppas jag jag kan göra några till kort. Har några som väntar på att tillverkas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0