Dagens kort

Idag ringde mamma och behövde ett kort till mitt kusinbarn. Jag fick snabbt sätta mig och göra ett.



Framsidan. Under den embossade stämplen på bebisen stämplade jag först en stämpel där jag trodde det stod "välkommen till världen", men när jag strött på embosspulvret såg jag att det stod "nyckeln till vänskap". Inte riktigt vad jag tänkt mig. Fick skrapa av pulvret och tänka om. Naturligtvis hade jag limmat på det ljusare papperet med bebisbilden och hade inte nåt mer ljusblått Cardstock i rätt färg. Vad gör man? Blev till att tänka om lite. Kantstansen låg framme på skrivbordet. Testade att göra en kant med den för att täcka över texten och stämpla på nytt. Såg inte bra ut. Ner i spillpapperslådan och hittade ett randigt papper som jag tyckte kunde passa till täcke. Så fick det bli ett täcke med namnet på och så lakan av spetskanten.



På insidan skrev jag hälsning "All lycka i livet" och satte dit några Qk fyrklövrar som passade till texten. Några blommor och blad. Blommorna fick glitterlim i sig som inte ens hunnit torka när mamma hämtade kortet. Hoppas det passar.


Sedan har jag gjort ett julkort med en annorlunda vikning:



Framsidan med en "slejf" att stänga med. Tomtestämpel och några primablommor med halvpärlor och Qk-blad. Över det en stämpel från Norge som jag har guldembossat.



När man öppnar de första luckorna kommer ett stämplat motiv från bildmålarna fram. Musen kör hunden.



Och så längst in ett isatt blad där jag stämplat och guldembossat God Jul en gång till.

Det var det jag hunnit fota innan mörkret föll. Har några halvfärdiga kort på gång också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0