Alster från förra helgens träff

På förra helgens träff hade vi ju ett kit för att göra julkort med. Här är mitt bidrag till tävlingen. Jag fick inget pris, eller jo, tröstpris, men jag avstod från att ta ut det.

Röd Bazzill cardstock som bas, det randiga är Basic Grey, det gröna är också Bazzill. Texten God Jul är utstansad ur ett glittrigt band. Bandet var som silvertejp,alltså med väv under glittret, så efter stansningen fick jag klippa ut bokstäverna där stansningen var. Stämpeln är såklart en hÄngel från ifjol.



Det blev ett brunt kort ur samma kit också. Bakgrunden är brun Bazzill kraft (vilket här ser mer lila ut). Kullen de står på är också Basic Grey. Två hÄnglapepparkakor från i fjol. Och så God Jul stämplat och guldembossat.



Så var det en LO-tävling som Creativica ordnat. Man skulle använda 4 olika spillbitar förutom basen + minst en nål (2 st var med i kitet). Jag hade inte med mig min hög med spillbitar, men gjorde "nya". Basen är Bazzill, texten är utstansad i kraft. Fotomattan är från Karin Foster och de 2 andra kommer jag inte ihåg. Den lilla bilden med nallen är också från ett 12"ark, utan namn på, så jag vet inte tillverkaren. 1935 är utstansat med Quickutz Fiesta. Har rivit upp alla kanter och chalkat med fluid chalk. Jag har dekorerat med Primablommor med glitterlim i och så en bit pearlfloss snirklat runt dem. Och så nålen instucken under där.

Ja det var det som blev gjort. Inte illa tycker jag från 10-14.30 när jag tvingades gå. Jag hade ju dessutom l ite annat att fixa med under träffen. Kul var det i alla fall, som vanligt.

Många fina kort och Layouter blev gjorda. Jag fotade de som var inlämnade, men kvalilten på de fotona blev riktigt dålig, så jag kan tyvärr inte visa dem här.

Sådär det var det för nu. Återkommer troligen under helgen med lite mer att visa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0