Inget att visa

...men jag håller på med mitt albumsprojekt "Mitt liv från A till Ö". Jag började ju på det ifjol sommar när det var en utmaning på Scrappiz, men det blev inte mer än att jag skrev de flesta texterna till varje bokstav då.

Nu har jag valt och limmat dit alla papper på alla sidorna och även stansat ut och satt dit alla bokstäverna (efter att ha rotat lite efter försvunna dies). Sedan har jag skrivit ut all text och limmat den på respektive sida. Nu är det bara alla bilder som saknas. En del av dem har jag varit ute och fotograferat till i helgen, andra får jag leta fram på datorn och redigera ihop  så jag får med flera delar på en bild. Men det får nog bli en annan dag när jag är ledig och det regnar.

I övrigt har jag börjat på ett "litet" ommöbleringsprojekt också. Vi funderar på att göra en rockad mellan rummen på övervåningen. Till att börja med skall jag röja ur ett rum som inte har använts på länge, sedan får vi se om det blir bra som vi tänkt oss, eller om vi struntar i det. I alla fall har jag fått röjt ut och kastat en del skräp. Skönt. Men det är fortfarande en del kvar, jag orkar inte ta så mycket åt gången innan kroppen säger ifrån. Men det som är borta är ju i vilket fall borta, så det gör ju gott även om vi inte flyttar om i rummen.

Nu gäller det att ladda inför en lång arbetsvecka igen. Den förra var behagligt kort med 3 dagar, då jag tog ledigt klämdagen i fredags.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har scrollat ner och upp på din sida. Så roligt att se allt du har skapat sedan jag var inne sist - för såsedär 100 år sedan.

2009-05-28 @ 16:19:36
Postat av: Lisbet

Har scrollat ner och upp på din sida. Så roligt att se allt du har skapat sedan jag var inne sist - för såsedär 100 år sedan.

2009-05-28 @ 16:20:09
URL: http://articsisters.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0