Avesta-alster + lite annat.

Nu har jag äntligen kommit ikapp lite. Fick visserligen 100 nya bilder med posten idag från Fuji-direkt, men de får vänta lite, för jag hittade en kod till att använda och tänkte skicka iväg 105 bilder till som "blev över" sist, så då är det väl lika bra att sortera in allt på en gång sedan.
Idag var vi iväg och gjorde deklarationen, så det är avklarat också. Skönt!!
Kortet jag hade på beställning är levererat till beställaren och skall lämnas i kväll eller i morgon till mottagaren.
Ja, så nu är det inget särskilt som trycker på jättemycket och vill bli gjort, inget som inte kan vänta några dagar i alla fall.

Kanske på tiden att visa vad jag gjorde på mässan i Avesta. Det har ju gått några veckar sedan dess.



Först ut en LO som gjorts enbart av material i tävlingskitet. Dock tävlade jag inte med den. Magic mesh kom det med en liten bit av. Det är ju lite i ropet igen. Köpte nån rulle alldeles i början när jag scrappade, men har knappt använt det alls. Ett snurrigt gem och en brad och en öljett utan hål (minns inte namnet just nu). Det var med en av varje färg av brads och "öljett" så de var ju lite svårplacerade.



En katt-LO måste det ju bli förstås. CS från kitet, den svarta CS är alldeles lack-glänsande, vilket inte syns här, men jag har använt den till fotomatta, rubriken och den handgjorda frillsen längst upp. (gjord med hörnstans medium från EK Success). Punchinella nyinköpt på mässan liksom pärlflossen i svart och vinrött. Blommarna från mina gömmor, den med nålen iträdd i (liksom nålen själv) kommer från något av adventskalenderpaketen i Scrappiz swapp. Lilla rosen i högra nedre hörnet inköpt på mässan. Jag kunde inte stå emot längre, även om jag inte trodde jag skulle gilla dem från början. De svarta pluttarna kommer från Blomsterlandet. Och fotot är konverterat från färg till sv/v då det var ett fult orange oljeaggregat alldeles ovanför huvudet på lill-Greta. Är hon inte söt lilltösen?

En till LO blev det innan vi for hem:



Överraskning! Fler katter. Ferguson och Gråtass denna gång. Bakgrundspapperet Basic Grey, Tassen urklippt ur ett papper från DCWV, Bazzill Basic CS svart och vit samt en liten filtfjäril från Mazzarin. Allt material nyinköpt från olika butiker på mässan.

I helgen som gick har jag gjort några små post-it blockhållare till mina arbetskamrater. En av dem har varit hemma och sjukskriven i 6 veckor och kom tillbaka idag och så tyckte jag att vår "lille" vikariekille också behövde ha en hållare till sitt block. Såhär blev de:




Jag hade bara ett block med mig hem att fota med, men båda fick dem idag med block i. Jag har använt lite tjockare pappskiva (tex flingpaket duger bra om man inte har något annat, jag hade stödpapp som kom med fotona) Sedan har jag klätt dem med papper från Ett stack från DCWV. Riktiga 70-talspapper.

Ja, det var allt för idag.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Lo på Greta är ju bara FÖR söt ;o)

Katt,lila å svart på samma LO,de è ju bara jag ;o)

2009-05-14 @ 19:47:41
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0