Julkort för sjuttielfte gången.

Hittade detta inlägg som visst inte blev publicerat den 12 december när jag skrev det. Kommer nu i stället då.

Här kommer det några julkort till.

Detta är sista bidraget jag lämnade in till Stämpelsnack. Det skulle vara julkortet med stort J.

Jag gjorde det lite bokstavligt. Med ett stort J.



Här använde jag en extragjord ATC-tomte. Fast detta med guldembossing i stället. Jag har även guldembossat runt det gula J:et.



Det här kortet är för ett speciellt tillfälle. Det har jag lämnat ifrån mig. Mer info kommer kanske i veckan. Kraft-papper i stommen, ett papper frän Karin Foster på det. En beige spillbit under mini-hÄnglarna från ifjol. Brunt prickigt band och en liten klossmonterad stämpel som jag köpt på Tradera.

För Er som bor i Dalsland och fått Dalslänningen så vet ni vad som hände med detta kort. Det gav jag till journalisten vi pratade med och så kom det med i tidningen också.



Detta kort är gjort med en av bilderna jag klippt ut från ett papper jag köpte på träffen med flera små fina bilder. Jag har använt det flera gånger till olika kort. På detta har jag lagt glitterlim på granarna och 3D-lack på fåglarna och på solen ovanför bron. Några droppar pearlmaker i ett par hörn och så klart.



Insidan fick visst lite dekoration också. Hade ropat in en hög med stämplar på Tradera och denna hörnstämpel var med bland dem. Jag vet inte märket men den passade nu i jul. Jag har målat bladen och bären med glittriga pennor.


Det sista kortet denna gång är ytterligare en "ATC-tomte". Jag gjorde ju några extra. Denna har rödembossade swirvlar runt och så lite grön fluid chalk. Ja det var det för denna gång.

Mamma har förresten varit här och hämtat de julkort hon ville ha, så nu får jag kolla om de jag har kvar räcker, eller om jag måste göra några till. Skall sätta mig i helgen och lägga i cellofankuvert och skriva adresser. Det är på onsdag den 16:e som korten skall skickas för att vara framme till jul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0