Vintage = SVÅRT

Har förra veckan försökt mig på att scrappa lite Vintage. Men jag har väldigt svårt för att scrappa mycket lager på lager och med massor av dekos och sånt. Ser fram emot kursen så man får lära sig hur det skall vara.

Här är i alla fall mina försök:
Det är fortsättningen på den LO jag visade i förra inlägget, fast jag har inte gjort dem i denna ordning, men jag tänkte de skulle sitta i den här ordningen i alla fall.



Bazzill som bakgrund, papperet längst upp är en spillbit från Junkitz som jag rivit. Primablommor av olika slag med glitterlim på (såklart) Det gröna bladet är en bit av självhäftande filtband. Textrutor från Mirabyll. Spetsen under undre fotot är självhäftande pappersspets från Panduro.



Sidan 3 ungefär med samma material som sid 2 ovan. Om man kollar på de översta bilderna så finns jag där uppe i högra hörnet på den vänstra bilden, klädd i vitt och sittande på mammas arm. 2 år gammal var jag.



Och såhär tänkte jag dubbel-LOn skulle bli. Avfotograferingen blev helkass, jag tog dessa bilder också i mörkret i går kväll.



Sidan 4. Här har jag använt akrylfärg, dels att måla runt de 2 översta fotona och dels till att stämpla med clearstamps till rubriken. De små gula blommorna är Petaloo och den stora är 2 st sammansatta (glömt tillverkare nu) Fotomattan under mormor i köket är en spillbit från Chatterbox. Chalkat runt kanterna med burnt Sienna.



Och till sist sida 5 som jag gjorde först. Har en annan färg på cardstocken som jag chalkat med burnt sienna fluid chalk. Mönstrade papper; spetsmönstrat från Karin Foster och rutiga en spillbit från okänd tillverkare. Ev kan det vara Bo Bunny. En fin bit riktig spets och några knappar från sassafras med garn i. Akrylfärgen tilll rubriken igen. Dessutom har jag gnuggat dit en Rob-on. Rosen skimrar fint i verkligheten, med det syns dåligt. Den stora bruna blomman är från Bazzill med en liten Primaplomma i mitten tillsammans med en brad.



Såhär har jag tänkt mig att de skall sitta ihop som en dubbel.

Yes, det var förra veckans alster det. Jag var ju riktigt produktiv för en gångs skull. Får se om det blir någon gjord idag också. Det är i alla fall inget på TV som jag vill se..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0