Lördagens alster + Scrapopol vecka 3

I lördags blev det väl inte direkt så mycket producerat för att ha suttit på träff i 8 timmar, hade inte räknat med det heller som arrangör.

Dock hade vi riktigt kul, pratade och kollade på vad alla andra gjorde.

Vi hade arrangerat 2 tävlingar där den första bestod i att skapa ett kort med bara det material som ingick i tävlingskitet. Jättekul att se vad olika alla gjorde utifrån samma material, man fick bara tillföra lim, glitterlim, chalk och ett stämplat motiv. Man fick använda punchar och stansar för motiv eller text. Jag fotade alla bidrag, men har inte orkat med att redigera bilderna ännu.

Kul var att jag kunde överraska med fina priser som jag fått av hÄngla-Marie på mässan i Karlstad. Stort tack för det.

Här är MITT bidrag till denna tävling. Jag som visste förutsättningarna innan hade ju kunnat förbereda mig om jag velat fuska, men det var nog jag som var klar sist. Hade jättesvårt att bestämma mig för hur jag skulle göra.



Här syns inte så väl, men det är glitterlim på järneken och bären.

Kitet innehöll ett halvt beige Cardstock, ett halvt rött cardstock, ett fjärdedels grönt cardstock och 2 olika mönstrade fjärdedelar. Till detta en bit röd organzaband, fyra brads av vardera 3 färger. Dessutom tävlingsreglerna. OJ, vad jag skurit papper i veckan som gick. Fick ju göra fler kit än anmälda deltagare ifall det kom någon oanmäld / sen anmäld.

Nästa tävling var att skapa kort eller LO utifrån en skiss. Även här fick vi in en hel del bidrag och priser delades ut från hÄnglar o stÄnglar samt från Paula som ställde upp med kvarvarande varor från sin butik.

Vi tackar Paula för en trevlig dag med bra priser, nya MajaDesign papperen och de fina vinsterna.

Jag gjorde en LO till denna skisstävling, men när den var klar, så monterade jag ner LO:n och gjorde om den lite så den skulle passa till veckans utmaning i Scrapopol.

Såhär ser slutversionen ut.

"Cirklar jag vill se cirklar", var det ju.



Kan det bli mer cirklar? Jo kanske, om jag gjort rubriken i cirklar också. Men eftersom jag inte hittade det tänkta alfabetet och inte har någon lagom stor rund stans, så fick det bli så här i stället. Jag skrev rubriken med Pearl Touch, pearl som jag köpte på Panduro för flera år sedan. Papperet köpte jag av Paula, kommer från Dreamstreet. Blommor från Prima, bandet gammalt från gömmorna. Journaling-spoten är baksidan av papperet. (köpte 2 st för att matcha)

Nä, nu skall jag ladda upp bidraget på Scrappa.com och sedan är det bedtime. Jag blir så trött av dessa långa resor till och från jobbet. Konstigt för jag tycker ju inte illa om att köra bil, men det är väl det där med att bli tivingad som gör det så jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0