IQ-test

Jag har gjort ett IQ-test som jag hittade på nätet. Det finns här.
Och såhär blev resultatet.
Jag är visst inte alldeles korkad i alla fall.

Namn: Ansol
Ditt totalresultat:
122
Resultatkategori: Hög

Totalresultat

 

Du fick bättre resultat än 92 % av populationen.

Resultat på ordtest


 

Resultat på ordtest: 127.7

Resultat på performancetest



 

Resultat på performancetest: 114.7


Delresultat

Varje del har ett maximumresultat på 20. Medelresultatet är 10.

Bildfrågor
Parametrar: icke-verbalt tänkande, samtidig bearbetning, rumsvisualiseringssyntes, visuell bearbetning
Resultat i bilddel
Genomsnittligt resultat10
Ditt resultat 16
Frågor om ordförråd
Parametrar: verbal konceptbildning, semantisk kunskap, långtidsminne, stimulans i tidig miljö, intellektuell nyfikenhet
Resultat i språkdel
Genomsnittligt resultat10
Ditt resultat 18
Minnesfrågor
Mäter: minne, förmåga att ordna i följd, symboliskt innehåll, koncentration
Resultat i minnesdel
Genomsnittligt resultat10
Ditt resultat 13
Relationsfrågor
Mäter: verbalt tänkande, konceptualisering, konceptbildning, semantiskt innehåll
Resultat i del för logiskt tänkande
Genomsnittligt resultat10
Ditt resultat 19
Matematikfrågor
Mäter: minne, symboliskt innehåll, slutledningsförmåga
Resultat i matematikdel
Genomsnittligt resultat10
Ditt resultat 14

Kommentarer
Postat av: Jeanette

va smart du è då ;o)

JA hinner då inte med min blogg. :o(

2008-11-24 @ 18:10:21
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0