Fått nya gamla kort

Igår efter jobbet var vi och plockade ner utställningen på biblioteket.

Därefter åkte jag till min morfars enda nu levande bror. Jag visade de sidor som jag haft utställda med bl a hans mamma och han och hans bröder. Jag hade lite dåligt med uppgifter om hur gamla bröderna var och det hade de plockat fram åt mig efter att jag ringt för några veckor sedan.

Han och hans fru hade några gamla foton jag fick låna. De skall jag scanna av och framkalla. Jag skulle tro att även mina mostrar är intresserade av att få kopior av dem.

Det är roligt att ha hittat ännu lite nya gamla foton att scrappa. Nu måste jag även fråga så mycket jag kan om dem när jag lämnar tillbaka fotona jag lånat. Jag har inte träffat dem och pratat med dem tidigare på det här sättet, så det var också lite roligt. Tänk att bo bara en mil från släktingar som man nästan knappt vetat om, eller i alla fall inte träffat på riktigt förr. De var lite frågande när jag dök upp i dörren, men var jättesnälla och letade fram foton och visade. De hade heller inget emot att låna ut dem.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Va kul å få se sen när dom LO:s är klara. Du är ju så duktig på att scrappa gammla kort.

HA en trevlig helg.

2008-06-20 @ 15:10:09
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0