Scrappat helt färska bilder idag

Trots värmen satt jag faktiskt inne en stund i morse/förmiddag och scrappade lite. Jag fick i veckan hem en bunt med nya bilder, så jag fick faktiskt lite inspiration igår kväll när jag sorterade in dem i kortboxarna.

Bilderna tog jag 16 juli på en stor tistel som stod i kanten på gräsmattan.





Det är alltså en dubbel-LO igen.



Det blir inte många dekorationer på mina LO:er. Färre och färre, märker jag. Här bara några streck i 2 av hörnen (syns de ens?) Och jag som har så mycket dekorationer liggande.

Här har jag använt:
Basic Grey Periphery zinfandel
Canson cardstock, ljusblå
Craftrobon till texten i typsnitt
Unreal Tournament, nedladdat från internet
Penna Gelly Roll Fine, svart

Det är kul att försöka hitta typsnitt som stämmer lite med temat på LO:n. Detta t ex tyckte jag såg lite vasst och stickigt ut.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Va fin den va....

2008-07-26 @ 22:58:37
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0