Jobbar...

Denna vecka har jag jobbat i värmen. Puhhst!

Det har inte blivit något scrappat alls som jag tänkt jag skulle hinna på kvällarna. Men värmen i mitt rum är mer olidlig än i resten av huset. Fläktarnas viftande når inte in här verkar det som.

En liten stund igår kväll satt jag dock och rensade lite bland bråten på skrivbordet. "Hittade" flera kuvert med utstansat Quickutz från RAKar och SWAPPar jag varit med i. Något Traderafynd och annat inhandlat fanns också.

En del låg i små zippåsar med varje figur för sig. Ett kuvert var fyllt med blandat allt möjligt, så det fick jag försöka identifiera och sortera upp. Sedan började jag klistra ihop figurerna när jag ändå hade dem framme. När jag är klar med det skall de sorteras ner i sortimentlådor från Biltema.

Jag måste på något sätt sortera om mina papper. Min mappvagn är liksom FULL och jag har papper i flera högar, i cropper hopper mappar och något i Panduromapp. Inte alls bra, jag vet liksom inte v ad jag har och var de finns. Det blir att jag tar första bästa Cardstock i stället för att leta bland roliga mönstrade papper. Och det är ju synd, eftersom jag har "rätt många" mönstrade.

Jag är alltså fortfarande på vecka 2 i organisationen och nu är väl alla andra framme vid vecka 6 eller nåt?

Jaja, bara det blir fixat så spelar det väl inte någon roll i vilken vecka det blir så.  Jag tjuvkikade framåt i utmaningarna och någon vecka skulle man sortera/organisera foton i datorn (det har jag jättebra sorterat och taggat genom Photoshop Elements, tänker inte göra om) Sedan var det organisera/sortera framkallade foton (det är jag också nästan klar med, det som saknas är det som ännu inte är inscannat, men de är ju å andra sidan inte utskrivna nya kopior av heller. Albumen de sitter i tänker jag inte röra mera) Typsnitt i datorn skulle man visst också fixa till. Hmmm, kanske skall titta över det, men flera har jag sorterade efter något slas typ, men det är svårt att sätta kategori på typsnitt tycker jag. Det jag satt ena gången tycker jag inte stämmer andra gången.

Nä, nu skall jag kolla på TV en stund innan jag går och lägger mig och sover inför sista arbetsdagen innan en ny veckas semester.

Kommentarer
Postat av: Anki

Semester igen?

Ska du på fotoklubbens möte på torsdag?

Har precis anmält mig- sista dan idag.

2008-08-04 @ 22:18:31
URL: http://scrapfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0