Kortläsarstrejk

F-de, kortläsare. Nu strejkar den igen. Vägrar att lösa in bilderna från minneskortet. Men bara från systemkameran. Och det var ju den jag har använt de sista dagarna. Julafton och igår när jag tror att jag fick rätt bra bilkder på Gråtass och Greta när de lekte i pannrummet. I alla fall ser de hyfsade ut på kamerans skärm. Men bilderna vägrar lämna kameran. Jag blir så TRÖTT!

I stället försöker jag få ihop någon LO till Inkywings jullovstävling. Men det var rätt hopplösa papper jag fått. Lila och turkos bl a.  Jag har baske mig letat igenom ALLA bilder jag har i datorn och det är knappt något som innehåller lila. Vad kattten, använder jag inte lila eller....  Jo det gör jag ju, men då är jag väl bakom kameran och det är ingen i min närhet som gillar lila tydligen, för jag hittade EN bild med mig i lila, och den tänker jag INTE scrappa eftersom jag ser ut som en fågelskrämma. Det var när jag bantat ner mig så det knappt var nåt kvar av mig (ser rent sjuk ut) och jag gör dessutom världens konstigaste min. Nåt mitt emellan då och nu i vikt hade varit toppen.

Nä, nu skall jag leta vidare i bilderna och kanske hitta något turkos i stället. Det borde det finnas i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0