Jobbar igen på andra veckan nu.

Ja, nu är det som vanligt igen. Kan knappast tro att man har haft semester. Allt rullar på som vanligt.

I helgen var vi dock på 70-årskalas i Strömstad hos mor (och far). Åkte därifrån proppmätt (som vanligt). Jag hade gjort ett kort till henne från oss och brorsans familj. På fredag kväll gjorde jag klart det och sedan blev det så bråttom när jag skulle åka på lördag att jag missade att fota det. Men det finns ju kvar, inte alltför långt bort, så jag får fota det sedan. För en gångs skull så är jag rätt nöjd med kortet. (det kommer i bloggen när jag fotat det)

Annars håller jag på att röja i mitt scraprum. Himlars vad mycket grejer jag har samlat på mig. När jag gräver djupt i högarna hittar jag sånt jag inte ens minns att jag köpt. Scraplusten ökar när jag hittar allt detta, men jag MÅSTE fått röjt undan allt först innan jag sätter mig och scrappar igen, annars blir det väl aldrig gjort helt till botten. Jag brukar ju röja till rätt bra när jag håller på.

Vi var i alla fall en sväng ut till Nordby utanför Strömstad och in på Rusta mm. Jag hittade tavellister i ek för bara 29:- för en list på 60 cm. Kunde inte låta bli utan jag köpte mig 4 st. De andra jag har är visserligen vita, men den väggen är full, så det får gå om dessa var i annan färg. Jag har inte riktigt bestämt var de skall sitta än heller. Vi får se när jag blir klar. Jag hittade dessutom förvaringslådor för bara 10:-/ st. Hade några likadana fast med annan färg på locket sedan tidigare, så de går att trava på varandra för sånt som inte används varje dag. Chipboard kan nog passa bra i dem.

Nä, nu är rasten strax slut, och jag får fortsätta jobba.

Hörs och syns!

Kommentarer
Postat av: Lenalandis

Tack för titten i min blogg! Du verkar ha sten koll på alla dina bemärkelsedagar. Själv har jag bara koll på bröllopsdagen maken brukar påminna!

Skulle vara kul med ett foto på ditt pysselrum när du har rensat klart!

Ha en bra dag och lycka till i lottningen!

Lena

2008-08-18 @ 16:12:07
URL: http://lenalandis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0