Extra utmaning # 14 Motivation

Idag var det dags för en ny extrautmaning i ett litet ord. Denna gång var ordet Motivation och man fick böja ordet, men inte göra det sammansatt.

Jag valde dock att ha det så som det stod, tycker det är en del av utmaningen att vrida och vända på meningarna så att ordet passar in. Detta var ett test, som jag hoppas blir en engångsföreteelse, då jag tycker att det är en stor del av utmaningen att få till det rätt. Man kan gå i flera dagar ibland och grunna på ordet och så plötsligt så löser det sig.

Här är mitt bidrag för idag:

image219

Var hittar man MOTIVATION?

Vissa dagar önskar man att man kunde finna lite motivation, i ett dike eller så, på väg till jobbet.
När det är tungt att gå ur sängen och man sedan (som här) skall köra bil i 2 timmar till ett möte, eller till en dag på jobbet som man redan från början vet kommer att bli jobbig. Då skulle man behöva lite extra motivation.

Jag har använt papper från DCWV RockStar. Dö-skallarna tyckte jag passade det lite dystra temat. Sedan har jag fyllt i och doodlat lite extra svirvlar med rött glitterlim, för att ta upp färgen i min röda jacka. Rubriken skrev jag först med silverpenna och sedan fyllde jag i ordet MOTIVATION med blålila glitterlim matchande scarfen.
I övrigt är det inga andra dekorationer än de papperet bjuder på (syns inte så bra, men stjärnorna är glänsande silverfärgade)

Kommentarer
Postat av: madeleine

coolt... visst är det jobbigt med motivationen, när man redan vet/bestämt sig för att det ska bli jobbigt.

2007-10-30 @ 07:52:40
URL: http://ettlitetord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0