På kurs i Uddevalla igår

Igår var vi 3 av scrapgänget i Uddevalla på kurs. Vi skulle göra minialbum.

När vi kom ner hade Susanne förberett genom att stansa ut själva albumet med Revan och även de dekorationer som skulle vara på. För enkelhetens skull skulle alla göra likadana album.

Vi fick börja med att välja ut vilka papper vi ville ha att sätta inuti. Bara detta tog ju rätt lång tid, så jag förstår att det behövde vara förberett. Vi skarut lagom stora bitar och hörnrundade dem. Sedan chalkade vi ALLA kanter på båda sidor på själva albumsidorna, dekorationspapperen, dekorationerna. Detta tog också rätt lång tid. Och sedan var det dags att dekorera. Det var jättekul. Jag hade inte med mig några foton, det sätter vi i själva hemma sedan. De måste ju beskäras rätt bra om man inte redan har foton i storlek ca 4x5 cm.

Här är reslutatet:
image54
Utsidan

Insidorna

Riktigt roligt hade vi i alla fall och tiden bara rann iväg.

Lyckades inte hålla mig från att handla lite också. Typiskt mig!

Kommentarer
Postat av: jeanette

Hej Ansol. Å vilket fint album dugjort,tänk att jag har ett likadant hemma....vi kanske va på samma kurs,,,, ;o) ja det va vi ju *hihi*
Ha en bra helg så ses vi till veckan nån dag.
Jean.....

2007-05-18 @ 14:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0