Scannar gamla foton

Ja, nu har jag suttit i snart 2 dagar och scannat in gamla foton från när sonen var liten bl a.

Det tar en himla tid, scannern är lite trög, men jag har fått för mig att jag skall ha alla foton digitalt, så då är det ju scanning som gäller.

Här är ett exempel från hösten 1982:
image103

Är inte pojken alldeles ljuvlig? 1 år gammal, med Volvo-tidningen Ratten i knät och tröja där det står "Lik pappa men söt ändå". Och gissa vad hans första (och andra och säkert nästa också) bil har för märke. Vadå, lik pappa???


Igår var det lite solsken, så jag satt ute en stund på altanen och njöt och läste lite i en bok. Men någon god värme var det inte, mest kvavt. Och sedan kom det ju regn fram på middan igen. Typsikt, jag som tvättat och hängt ut för första gången på flera veckor.

Fick precis när jag satt och surfade lite upp denna kuliga sida. tappadevantar.blogg.se 
Där kan man leta efter sina borttappade kläder.  :-)

Kommentarer
Postat av: favvismaria

Jag älskar gamla foton! Har oxå scannat in en del å tänkte scanna in alla så man har.. Om du har photoshop, så på bild - justering - autonivå, autokontras, autofärg. Dessa kan du testa så får man oftast en klarare bild, med bättre färger. Gamla foton är ju oftast lite gulnade.. Ett tips, om man inte orkar pula för mkt med det!=) ha d bra!

2007-07-15 @ 21:37:22
URL: http://favvis.blogspot.com
Postat av: favvismaria

Jag älskar gamla foton! Har oxå scannat in en del å tänkte scanna in alla så man har.. Om du har photoshop, så på bild - justering - autonivå, autokontras, autofärg. Dessa kan du testa så får man oftast en klarare bild, med bättre färger. Gamla foton är ju oftast lite gulnade.. Ett tips, om man inte orkar pula för mkt med det!=) ha d bra!

2007-07-15 @ 21:38:30
URL: http://favvis.blogspot.com
Postat av: favvismaria

oj, blev visst 2 gånger.. får upp att sidan inte kan visas hela tiden, så jag trodde att mitt första inlägg inte kom med... haha.. sorry

2007-07-15 @ 21:40:25
URL: http://favvis.blogspot.com
Postat av: SusanneSj

Väntar med spänning att få se ditt bröllopskort.
/Susanne

2007-07-17 @ 10:53:56
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hej!! Så söt man kan va då :o)
Å rätta tidningen från början ;o)
Kram Jean.....

2007-07-17 @ 13:31:04
Postat av: tappade vantar

Kul att du hittat vår sida, även om det är ett tag sen =)

Skicka gärna nån bild om du ser en tappad vante, eller mössa eller så.

2008-01-15 @ 17:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0