EXTRA UTMANING #5MONTERA

Ouups!

Jisses, när jag laddade upp LO:n för ord 6 tidigare idag vid halv 6-tiden, så fick jag se att det kommit en extrautmaning på ett litet ord idag igen. Ordet var MONTERA. Snurr, snurr snurr i huvudet. Kom på en idé och sprang iväg till pysselrummet och hämtade material, ut på altanen och fotografera. Skriva ut på förgskrivaren, Bläh, vilka konstiga färger det blev, men inget att göra åt, jag har inte fotoskrivaren kopplad till den dator jag har photoshop på och tid att fixa det fanns inte om det skulle bli någon LO att fotografera innan det var mörkt.

Fram med material på scrapbordet (hälften kvar i väskorna sedan igår), springa upp och ner för att hämta det jag behövde. Varför packade jag inte upp väskan igår? Nu fanns inte tiden. Stämpla, stansa, montera, ja just det montera foto och textruta på LO:n.

Och såhär blev resultatet som precis blev klart. Fast jag tror jag blir tokig på färgerna när jag fotar vitt. Första fotot innan korrigering var precis LILA och jag skojar inte. Efter några försök så blev äntligen bakgrunden helt vit som den skulle vara. De färgade delarna är nog inte helt som de är IRL, men å andra sidan var ju det foto jag använder helt blått, så det kanske inte blev så dumt i alla fall.

image165

Lite nördig LO, och texten i den stämplade rutan lyder:

VA? VADÅ EZ?

Ja, den oinvigde kan ju undra, men vi andra vet att när man köpt en omonterad stämpel så måste de klistras fast på en skumgummiliknande bit för att kunna användas. Med akrylkloss!!

Efter publiceringen har jag skrivit VADÅ AKRYLKLOSS? underst i rutan också

Hmm, jag tror jag skall skriva historien om hur denna LO kom till, som extra-journaling på baksidan. Annars kommer nog någon i framtiden att undra vad som rörde sig i mitt huvud den där augustieftermiddagen 2007. Solsting? För solen har faktiskt varit framme hela dagen idag. Jo, det skall jag göra. Jag skriver ut texten ovanför LO:n härifrån bloggen, så slipper jag skriva om det. Lite lat såhär på en söndag.  :-)

Kommentarer
Postat av: madeleine

vilken rolig ide! ha!

2007-08-26 @ 22:27:36
URL: http://ettlitetord.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Den blev ju lite fräck!!!!!!!

2007-08-27 @ 12:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0