Helgerna försvinner i rasande fart

Alldeles nyss var det fredag eftermiddag och man såg fram emot ledigheten, och nu är det redan söndag kväll och helgen har passerat utan att man knappt har märkt det. Jag har egentligen inte fått gjort något av det jag tänkt, men jag har släktforskat lite igen. Jag har denna helg ägnat mig åt makens släktingar och fått några aha-ögonblick. Det är lite kul med små socknar och stora släkter/familjer. Om man går tillräckligt långt tillbaka i tiden verkar de flesta vara släkt med eller gifta med någon i socknen. Det är egentligen bara helt nyinflyttade (med ny menar jag då cirka 70 år, haha) som inte på något sätt är släkt med någon granne. Även jag som flyttade hit för cirka 20 år sedan har ju min "nyinflyttade" kusin i en av grannstugorna, men jag har konstaterat att vår morfars far är född här i slutet av 1800-talet, så visst är vi väl härifrån vi också.
 
Nästa helg blir det mera full fart, då är det scrapträff/-mässa i Karlstad, och vi blir ett gäng galna fruntimmer som åker dit och shoppar loss. Det ser jag fram emot. Inte så att jag inte har några scrapsaker redan, utan för att det är kul att komma iväg och kanske se lite nyheter och få lite inspiration och framför allt att träffa andra lika galna som oss.
 
I väntan på detta så får jag visa upp en LO till som jag gjorde i våras och som legat och väntat på att visas upp.
 
 
Lite vårkänslor får man väl när man ser dessa små vårblommor. Nu är det ju bara bruna och gula löv under syren-busken där dessa sticker upp på våren.
 
Denna LO gjorde också i våras. Det är mormor som visar upp sin fina blommande kaktus.
 
 
Denna gjorde jag till en färgutmaning, därav de lite konstiga färgerna på sidan.
 
Nu får ni ha en bra vecka och kanske fota lite fina höstfärger, om det håller upp med regnet en liten stund. De börjar komma på träden nu har jag sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0