Förkylning/Influensa är tröttsamt

Jag har nu i snart 3 veckor varit sjuk i influensa/förkylning. Det tar på krafterna. Så fort jag skall göra minsta lilla, så hostar jag och får svårt att andas. Men det skall väl ge med sig så småningom. Denna vinter har ju varit bedrövlig med sjukdomar för min del, så jag hoppas att våren blir bättre och att jag kan få komma igång med träningen i bassängen som jag fick avboka pga förkylningen.

Våren är ju verkligen på väg nu, igår och idag har det varit ljuvligt med solsken hela dagen och riktigt varmt om man håller sig i lä undan blåst.

Katterna njuter av solen och ligger utspridda över gräsmattan och lapar sol. Nu har grannarnas hankatter visst gjort vad de skulle också, för nu har det lugnat ner sig med besöken. Vi hade två olika grannkatter här som satt på några decemeters avstånd härute och SKREK åt varandra. Det var inget vanligt morrande bara, utan ett väldans väsen. Jag har aldrig hört något liknande förut. Våra honor är visst värda att slåss för.   :-)    Den ene av dem hade visst åkt på stryk också, för han var alldeles sårig på nosen och över ena ögat.

Våran stackars kastrerade hankatt Gråtass har försvunnit igen. Det blev väl för mycket väsen med alla dessa friare.  Det är nu tredje året som han försvinner på våren. Kan vi hoppas att han återigen dyker upp i höst som han gjort i två år nu. Tänk om han kunde tala om var han befinner sig under sommaren. Han ser ut att må bra när han kommer tillbaka, och efter någon vecka så är han även godtagen i flocken igen, vilket han inte blir direkt när han dyker upp.

Kursen "sy i jeans". som jag pga sjukdom har fått hoppa över 1/4 av, är nu avslutad. Första gången skar jag till jeans för att göra en papperskorg och nu har jag här hemma gjort den klart. Den är klädd med vaxduk.



Den är gjord av den nedre delen av ett jeansben.



Klädd med en bit av en vaxduk, så att inte skräpet skall fastna i den.



Botten är också i jeans, och eftersom vaxduk och jeans blir ganska kraftigt, så står den upp av sig själv utan någon fyllning eller nåt för att hålla den upprätt.

Nu hoppas jag att det blir en ny omgång av denna kurs i höst. Jag vill göra mer grejer i jeans, det var kul och alltid bra att kunna återanvända saker. Och så gör det ju inget att symaskinen som jag köpte (hmm för rätt mycket pengar) för säkert 15 år sedan kommer till användning också.

Scrappat däremot har jag inte gjort på flera veckor nu, varken LO:er eller kort eller nåt annat. Jag har helt enkelt helt tappat inspirationen. Dock har jag lite ovisat liggande, så det kommer väl ett inlägg här igen så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0