Bröllopsinbjudan med mera

Jaha, då så kommer lite bilder som jag lovade. Äntligen!

Jag fick den stora äran att fixa "papperspysslet" åt ett par arbetskamrater som gifte sig förra helgen.

Först ut visar jag en överblick över vad jag knåpat ihop åt brudparet.



Först fick jag fick äran att göra deras inbjudningskort. (mitten)  Detta är ett extra jag gjorde som blev lite fel på på insidan, där jag klistrade in själva inbjudan, utskriven på dator på ett finare vitt papper. Missade att fota hela högen med inbjudningskort tror jag. (Eller så ligger de på det minneskort från kameran som krånglar vid bildöverföringen)

Sedan gjorde jag även deras placeringskort (45 st) och omslagen till festprogrammen (40 st) i samma färger och stil.  Hmmm, jag var liite trött på lila där ett tag.

En rejäl hög med placeringsskort blev det.



Och ett i närbild:



De skrev själva dit namnen på korten. Hörde att de även använde några till att presentera maträtter på. Jag gjorde ju några extra för säkerhets skull så de hade felskrivningsmarginal.

En hög med programomslag:



Och ett lite närmare:



Alla ljuslila hjärtan som jag stansade ut sparade jag och gav dem så de kunde använda som dekoration på borden.

Det blev en del:



Här är allt jag lämnade över strax innan semestern:




Efter semestern hjälpte jag till att häfta in programmet i omslaget. Jag fick skära till A4 arken så de inte skulle sticka ut utanför omslaget. Jag hade min stora skärmaskin med giljotinskärare med mig.

Jag gjorde ju ett kort till brudparet också, eftersom jag åkte till kyrkan och tittade på vigseln. Men vi tar väl inte allt på en gång. Nu skall jag sova, jobb i morgon igen.


Natti.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Sedär dom blev ju jättfina.

2011-09-15 @ 13:34:40
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0