Julkort igen

Dags att visa några julkort igen.

Dessa är små, gjorda i storlek 10 x 10 cm.



Detta blev rätt läckert. Jag har stämplat med Versamark (genomskinlig stämpeldyna) på silverpapper. Sedan har jag embossat med clear-embossing. Detta gör att det bara blir som en upphöjning av mönstret och ingen färg.

Runt kanten har jag sedan ritat en snöflingeliknande bård med silverpenna.

Insidan är också en embossad stämpel.



Ett till litet, 10x10 cms, kort. Detta gjorde jag så det viks i 2 omgångar.



Först framsidan. Jag har skurit ur ett hål med en Spellbinderstans.



Samma embossingteknik som i kortet ovanför. Här ritade jag runt hålet med en genomskinlig embossingpenna, för att inte tomten skulle se så ensam ut när man viker upp första delen.



Och så insidan där jag klistrat in en ruta med "Tomten" av Viktor Rydberg och en sida där man skriver sin hälsning.

Ja, det var lite jag hade att visa idag. Mer kommer nog en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0