Maj månad, en vårmånad?

Nu när det är maj månad, borde det väl vara varmt och skönt ute, men det är ju isande kallt. Frost om nätterna och vinden isar.

Men träden grönskar, såg idag att häggen hade fått knopp, så snart kan väl han, den där skomakaren, stänga och ta semester. Våren är den skönaste årstiden tycker jag. Allt är friskt och fräscht och man går en härlig tid till mötes. Det är inte jättelångt till semester och härliga sommarkvällar. Men i år undrar jag, kommer sommaren verkligen?

Nåja, tills vidare skall jag visa några av de julkort som jag faktiskt gjorde i början av året innan julkortsproduktionen helt stannade av. Känns väl mysigt med julkort nu när man längtar efter sommar. Hihi.



Vitt Cardstock i botten och 3 olika stämplar. "Stuga i skogsbrynet" kommer från Karlssons Scrapperi som jag inte tror finns längre. Stjärnorna i hörnet har jag inte riktigt koll på och textstämpeln är från Reprint tror jag. Clerastamps är de båda 2 i alla fall.

   

Några detaljer på embossade stämplar.




Ytterligare ett med nästan samma stämplar. En annan kortvikning där man ser lite av insidan redan från framsidan. Haha, vilken mening. :-)




Och så insidan när framsidan är uppvikt.

Här är det både klarembossat och sparkle-embossat. Sparkle, vad heter det på svenska???



Ja, se det snöar. (som tur är inte nu). I övre vänstra hörnet har jag stämplat snöstjärnor som jag sedan klarembossat. Syns dåligt här men blev en rätt fräck effekt. Tomtens skägg skimrar eftersom jag målat det med skimmer inblandat i färgen och på lyktan är det gult glitterlim.  Det är ju rent omöjligt att fota så sånt syns på bild.



Sådär, det var det sista julkortet jag gjort, det var för några veckor sedan när jag letade efter en dekorationssticker till en LO som jag hittade dessa fina snögubbar som är rub-ons och som blir lite upphöjt när de gnuggats fast. De små snöstjärnorna är också Rub-ons från samma förpackning. De stora stjärnorna är MS-stans som fått glitterlim på sig. GOD JUL är stämplat med VarsaMark-dyna och sedan embossat med sparkle. Runt kanten har jag använt en vit penna.

Sådär, nu har jag gjort slut på julen för ett tag. Nästa gång skall jag visa något helt annat, det var väl vår, sa vi inte det?

Natti natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0