Ledig idag

Men jag har inte gjort ett dugg av det jag planerat. Fick sprängande huvudvärk igen.

Det enda jag gjort är att krångla med min lilla kamera. Kom på förra helgen att jag inte tömt den sedan 12 augusti.  Jag har efter mycket krångel och manuell kopiering i filhanteraren fått över några av de över 700 bilderna. men sedan tar det bara STOPP. Hur jag än gör vill bilderna inte lämna kameran. Jag råkade ju ut för detta med systemkameran och då avhjälpte jag det genom att använda kabeln, men tro inte att den kabeln passar till den lilla kameran.

Jag fick i alla fall ur några bilder på ett kort jag gjorde till en kollega som skulle på bröllop i somras.

Framsidan såg ut såhär:



Och insidan såhär:



Vänster insida lite närmare:



och höger insida:



Sedan så fick jag även ur kameran en LO som jag gjorde på kryssningen i februari, men inte kände mig riktigt klar med då, fast på sommaren så insåg jag att den får faktiskt duga så som den är och så fotade jag den.

Såhär ser den ut:



Idag (i natt) använde jag den bilden igen. Det är min moster på bilden och idag fyllde hon 60 år, så jag gjorde ett kort med denna bild inuti. Hon är så söt där. Det kortet får jag visa en annan dag, för det är överlämnat (via bud) och jag var så dum att jag använde den lilla kameran att fota det med.

I stället visar jag en LO till:



Ett vackert papper som jag skurit ut detaljer för att ta tillvara alla fina mönster. Sedan har jag dekorerat med lite fjärilar och blommor också. Och en hel massa glitterlim.





Ja, det får vara allt för idag. I morgon är det trettonde dag jul. Vad fort denna jul har gått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0