God fortsättning på 2011.

Sådär ja, nu har både jul och nyår passerat, och här har jag inte varit mycket och uppdaterat när jag varit ledig några dagar.

Julen har passerat lugnt, var hos mamma på julafton där det till och med dök upp en tomte. Det var länge sedan det kom någon sådan till oss, men när det nu var ett litet barn med, så var ju tomten tvungen att komma förbi.

Jag tog en hel del bilder, men de har visst inte tagit sig ur kameran ännu. Får se om de kan dyka upp framöver.

Nyår firade vi tillsammans med sonen och flickvän. God mat och trevligt sällskap. Och jag spelade för första gången i mitt liv Monopol. På tiden skulle jag tro, när man har passerat 50-årsstrecket. En sak jag kunnat stryka om jag haft en "att-göra-lista".

Jag har summerat min lista över gjorda alster. Först min "ticker" som syns längst upp på min sida. Dags att nollställa. Men såhär såg den ut vid årsskiftet:



Min första plan var 1 LO per vecka och när jag nått det målet ökade jag till 1,25 LO per vecka. Det lyckades jag dock inte nå upp till, men 59 st får jag vara nöjd med. 122 foton är i alla fall scrappade.

Jag har även gjort 102 st kort, blandat julkort och andra. Julkort blev det till sist 31 st. Inte ett per vecka, men i alla fall så det räckte till dem jag skickar till.

ATC:er har jag gjort 53 st, men då är 9 av dem gjorda 2 ggr eftersom första sändningen i en swapp kom bort på posten.

Bokmärken har det inte blivit ett enda ett gjort i år. Nähä, och inte hinner jag läsa så mycket böcker heller längre, så det kanske finns en anledning.

Annat jag papperspysslat med är en inköpsguide, där jag antecknar färger på distresser jag har, Spellbindersdies jag har osv, så inte risken att jag handlar dubletter skall vara så stor. Till denna använde jag faktiskt min BIA (Bind-it-all).

På kryssningen altrade vi en korg, en bok och en påse. Till mässan i Borås i våras hade jag  med mej en fjärilsgren. Några presentpaket blev fint dekorerade under året och så gjorde jag en tårtbit i papper till en liten tjej som fyllde år. Den har jag visst inte visat, den får komma här någon gång, tror visst att jag fotade den innan överlämnandet.

Det är lite roligt att kolla tillbaka på vad man har gjort. Jag har börjat anteckna vad jag gör för pyssel för att jämföra mellan åren. Jag skriver även upp vad jag har handlat för under året. Det var faktisk lite roligare läsning i år än förra året. Jag har inte alls handlat så mycket saker till scrappingen 2010. Det KAN ju bero på att jag har rätt mycket så det är inte så mycket som saknas.

Så får jag väl lägga hit ett kort också som jag gjort för ett tag sedan. Det är ju så tråkigt med en blogg utan bilder.


 
Haha, vitsig hälsning va!

Insidan:



Med en textruta att skriva på, då brun cardstock kan vara svårt att skriva på om man inte har vita/ljusa pennor speciellt för ändamålet.

Det får vara det för denna gång. I morgon är det jobb igen. Men ett rätt stort antal nya kunder att serva, inget man ser fram emot precis när bemanningen inte ökats, men det är bara att bita ihop och göra så gott man kan och hinner. Vi fick i alla fall behålla den bemanning vi hade i en dryg månad till, annars riskerar vi till och med neddragning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0