9 Januari och helgerna är nu definitivt över.

I morgon börjar jobbet som vanligt igen med 5dagarsveckor och ingen ledighet så långt ögat kan nå. Hade lätt kunnat vänja mig vid att jobba kortare veckor.

Idag har jag hållit på att greja med alla bilder jag plockat ur kamerorna. Det blev mängder av bilder i julas och mängder att kattungebilder sedan i augusti och framåt. Jag har försökt gå igenom vad som skall framkallas och vad som inte skall framkallas. En del behöver dessutom korrigeras lite i färger osv innan jag skickar iväg dem.

Några LO-bilder har jag gjort klara för publicering, så här kommer några av dem.

Först ut en dubbel-LO om våra första katter, Katten Jansson och Ruth. Katten Jansson försvann efter 2 år ungefär, men Ruth blev kvar här i 16 år.

Första sidan med lite bilder utifrån.

Och andra sidan med bilder från duschen där de fick vara de första dagarna och inifrån ladugården, där de bodde när de blivit lite större.



Sedan en LO om sonen när han plundrat sockerskålen. Jag har använt små, små glaspärlor för att illustrera socker. Strödde ut lim och klämde fast pärlorna i det.



Till sist en LO om när vi, hela släkten på mormors sida, julpysslade i en skola några veckor innan jul. Vi hade knytkalas och var och en hade med sig en rätt till julbordet. Här har jag använt ett papper från Panduro och bara lagt till bokstäver till rubriken.

Nu skall jag fortsätta med mina bilder så kanske jag visar mer här en dag alldeles snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0