Måndag 28 februari 2011.

Sådär, då var det sista dagen i februari och en ny vecka påbörjad.

Skall visa några LOer om en riktigt gammal resa vi gjort till Åland.

"Detta utspelades sig en gång för mycket länge sedan..."

Ja, 1980 var vi iväg till Åland med ett par goda vänner. Vi bodde i tält och såg lite av ön. Ja har inte skrivit jättemycket på/vid bilderna i mitt gamla album, så informationen blev lite knaphändig. Men med hjälp av en nytagen bild i vitrinskåpet och lite nedtankad information från internet så fick jag i alla fall ihop hela 6 sidor.



Jisses så unga vi såg ut!



Papperet jag hittade som satte igång hela processen med Ålandsbilderna. Jag kom att tänka på bilden med mig vid rodret på det gamla skeppet "Pommern" som ligger i hamnen i Mariehamn. En artikel i dagstidningen om skeppet gjorde sitt till.


Jag har absolut ingen aning om vad detta är för en byggnad/ruin, men den är ju ganska fin, så den fick vara med i alla fall. Kanske kommer jag på med tiden vad det kan vara och då får jag komplettera med info i så fall. Vem har inte gamla bilder från resor som man inte har en aning om vad de föreställer?

Resan hem genom skärgården.

Så, inlägg i bloggen 2 dagar i rad. Tjolahopp vad jag kan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0