Kattungar förra helgen

Måste visa en bild jag tog i förra helgen. Jag lyckades att fånga alla 4 kattungarna på en bild. Nu tror jag inte att det skulle gå, för nu har de lärt sig att gå med magen upp från marken, så nu går det undan lite bättre. De har också börjat lite smått att leka med varandra och jaga varandras svansar och brottas litegrann. Men det är fortfarande väldigt vingligt, så rätt som det är så drattar de omkull.

Här är i alla fall bilden på de små trollen:



Den till vänster blir nog kvar här hemma. Det är Gretas lilla (störst). Hon  (som vi tror att det är) skall ha ett namn som börjar på H. Vi behöver hjälp med det. Tänk "tant". Våra honor har ju hetat/heter Ruth, Frida och Greta. 
Den lilla busen som biter i hennes öra skall flytta till Högsäter, så den behöver jag inte ge något namn. Den är så söt, har liksom en vit mustasch vid munnen.
Nästa lilla brummelbjörn skall få följa med till Högsater, då blir det ju inte så ensamt för dem.
Och så har vi den ljusa till höger med ett M i pannan som bara ropar och vill flytta en bit utanför Vänersborg. Undrar om Marie kan stå emot??
Dessa tre har samma mamma, Frida och är mostrar/morbröder till den andra ljusaste. Det kanske är därför de tror att de kan bitas och bråka. Tre mot en!

Nja, jag tror inte det förresten. Alla fyra och deras 2 morsor delar på samma låda och de delar faktiskt på maten också. Jag tror inte det är så noga vilken mjölk de får i sig. Varken ungar eller mammor verkar ha någon större ordning på det. Mormor/mamma Frida är den som är mest på plats, medan Greta tar lite promenader ut titt som tätt.

Det KAN ha varit hon som tyckte det var dags för småttingarna att börja äta fast föda nu, för i lördags låg det en rejäl sork i lådan tillsammans med ungarna. Men den hade de inte klarat av att äta på, och ut åkte den också. Gillar inte riktigt sådan levande föda.

Mer bilder kommer när jag lyckas fånga dem med kameran.

Kommentarer
Postat av: puck

Vilka underbara kattungar :-)

Namnförslag

Hedwig

Hulda

Hilda

Mvh Vilda Puck

2010-05-12 @ 10:17:45
Postat av: Jeanette F

Å så söta dom är. Å va de har växt sen jag såg dom.



2010-05-12 @ 12:19:38
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/
Postat av: Jessi

Tur att vi har bestämt att det inte skall komma in någon ny katt här, det är svårt att motstå när de är så små och ljuvliga:)

2010-05-13 @ 12:34:39
URL: http://www.hososspacarlsro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0