Varit på 80-årskalas

Idag har jag varit på 80-årskalas hos min faster. Hon fick såklart ett kort av oss.



Fotot är på henne och hennes bror som små. Det blev uppskattat eftersom hon inte hade den bilden själv.

Blomman är från en ljusmanchett och kvistarna har jag stansat från en bit tapet. Droppar av pearlmaker i guld och en vinröd spets fick avsluta.

På insidan har jag stämplat en svirl och embossat den med guld. Sedan har jag skrivit med embossingpenna och embossat texten också.

Ett bra-att-ha kort till. hÄnglastämpel, retroblommor som jag rullat bladen på. Glitterlim i mitten av blommorna. Bladen är en stans. Sedan har jag lagt dubbla rader av papper som jag stansat med en Martha Stewert-punch. Det tror jag att jag "behöver" ha fler av. Får se om de har bra pris på kommande mässor. Även här lite pearlmaker-droppar. Och Grattis är skrivet med Quickutz. 


 

Sedan har jag gjort en dubbel-LO sedan sist också. Papperen är från Maja Design, serien Blomstertid. Dekorationerna kommer från Panduro. Jag hade flera sådana gamla förpackningar liggande som jag köpt på rea för länge sedan. Jag har använt 2 olika alfabet från Quickutz till rubriken.

Sidan 1 lite närmare.

Och även sidan 2 lite närmare.

Och så fortsätter jag att göra julkort. Om jag orkar hålla på vore det väl katten om jag inte har julkort så det räcker när det blir dags igen om 10,5 månad att skicka årets julkort.  :-)


En gran stämplad med stämpel från Panduro. Embossad i silver. Tomtestämpeln tror jag är från Reprint. Snön är gjort med liquid pearl.




Och så här ser kortet ut när det är uppvikt. Det är en ny vikning jag har testat denna gång. Stafflikort kallas det visst eller easel card.

Ja det var allt för idag. Nu väntar en ny arbetsvecka. Och fyyyy, det verkar som om det blir snö varje dag så långt vädret visade nu ikväll. I HATE IT. Jag vill ha våååår!! Nuuuuuu!!


Kommentarer
Postat av: Jessi

Håller med dig ang. snön, räcker nu tack. Det är det bästa med scrapping dit finns så många olika varianter på allt, rolig vickning av kortet:)

2010-02-02 @ 16:43:11
URL: http://hososspacarlsro.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0