Scrappar på helgerna.

Nu har jag faktiskt haft ett par helger när jag har scrappat en hel del.

TIll att börja med så gjorde jag på trettondedagen årets första julkort.



Det var Svensk scrapbooking som har en utmaning att göra ett julkort i januari, 2 i februari osv så att man i december har gjort 72 st. Klarar jag av DET så har jag ju så det räcker att skicka i år också.

Januari har också en utmaning om att det skall finnas med en tomteluva på motivet. Här ligger ju katten och hunden tillsammans och sover under tomtemössan.

Mössan är full med rött glitterlim och på "pälsen" pärlskimmer.




En lite suddig detalj på motivet som glittrar och glänser.

Baspapperet är i mörkt grönt, fast det ser svartbrunt ut.

Sedan gjorde jag en Layout med några av julens nya bilder.



Brorsan testar sin nya julklapp, en spänningsdetektor. Det i journalingen som blänker är det jag klippt ut från förpackningen till apparaten.

I veckan blev det gjort ett litet julkort till, utanför utmaningen. Jag ville testa min Martha Stewert-punch lite mer. Blev riktigt nöjd med detta lilla kort.



Stämpeln är från Inkido och jag har lagt lite pärlemor på mössans pälskant.

Sedan har jag plockat fram ett gäng gamla foton från julen 1983. Det blev flera sidor av dem.



Först ut är en dubbel med att vi startar med julbord och sedan Kalle Anka och hans vänner innan tomten kommer.



Jag har använt Bazzill Basics pomegranate som bas rakt igenom dessa 6 sidor som det blev. Dessutom ett 12x12" ark med guldpapper som jag fått i ett kit från InkyWings. Textrutepapperen är från Making memories och heter Ledger Esquire.

På denna första har jag använt Quickutz Mary Jane Grand som rubrik. Jag har också lagt till dekorationer från ett paket från Joleés Boutique från EkSuccess. Biljetterna kommer från InkyWIngs.

På denna har jag använt alfabetet Bouquet mini från Quickutz, liksom på flera av de kommande sidorna.

Här har jag också använt dekorationer från Joleés, med Disney-tema.

Nästa uppslag är om julklappsutdelningen.

Här har jag använt resten av Joleés dekorationerna och några från ett set från Sandylion.

Resten av Sandyliondekorationerna hamnade på andra sidan. Här har jag också klistrat dit en bit av ett papper från Daisy D´s, Vintage Christmas Card.

Sista dubbeln. Nu går tomten och klapparna skall testas.



Denna första sida hade jag gjort redan för ett år sedan, men nu kompletterat med textruta. Den har en lite annan färg på den röda Bazillen i botten, men det får gå. Här har jag dekorerat med utstansat från fjolårets (2008) Quickutz julkit.

Och så allra sista sidan när julklapparna testas. Här blev det inte plats för några dekorationer, så det fick bli utan.

Jag stack emellan med ett litet kort också. Detta när jag satt och funderade på ett kort som mamma beställt till min moster som fyller 70 nästa helg.



Det blev visst ett julkort till, eller i alla fall ett vinterkort. Stämpeln kommer från Panduro och har legat färdigmålad länge. Snöflingepapperet är ett spillpapper sedan fjolårets julkortstillverkning. Runt kanten har jag ritat med blå metallicpenna. Hade tänkt att det skulle föreställa snöflingor, vet inte om det lyckades.

Till sist efter mycket vånda, blev det ett kort till min moster:



Jag har använt ett papper med paket från ett födelsedagskit jag köpt billigt för längesedan. Riktigt tunna papper, men det passar ju bra till kort. Stämpeln är Penny Black som också låg färdigmålad. (det är skönt att jag har många sådana, det går mycket snabbare att göra kort då.) Texten är Quickutz Chandeler och blommorna är retrostans i två storlekar, med glitterlim i mitten. Till det Quickutzblad.



Insidan. Stämpel med en Kaprifolblomma, eftersom hon bor i Bohuslän och det är deras landskapsblomma. Jag har målat den med glitterpennor.
Hjärtliga Gratulationer-stämpeln kommer från Slöjd-detaljer.

Ett par kort till har det blivit i veckan, men de är inte levererade ännu, så de får vänta lite.

Det var länge sedan jag var så produktiv under en kort period. Hoppas att det håller i sig.

Men inte idag, för nu är det nattadags inför en ny arbetsvecka.


Kommentarer
Postat av: Jessi

Himmel vad produktiv du är!Var får du all energi ifrån? Önskar jag hade lite mer av den:)Syns på onsdag.

2010-01-18 @ 09:07:18
URL: http://hososspacarlsro.blogspot.com
Postat av: Anki T

Bra jobbat, nästan så svetten lackar??

2010-01-18 @ 20:14:53
URL: http://scrapfia.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jag har då tappat stinget helt :o( Men de è väl för att jag har så rörigt i mitt rum.

Vilken bra ide..om man gör ett julkort i veckan så kanske man kan få iväg hemma gjorde julkort till jul ;o)

Fin stämpel med hundn å katten :o)

2010-01-18 @ 21:52:41
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0