Det drar ihop sig...

... till Scrapkryssningen till Kiel.

På fredag drar vi iväg och åker båt och scrappar hela helgen. Skall bli jättekul. På lördag har det lovats lite bättre väder också, så det kan ju vara skönt när vi går iland en sväng i Kiel.

Jag har gjort 2 st julkort till Svensk Scrapbookings februariutmaning. Man fick inte använda rött eller grönt. Inte en enda liten prick i de färgerna. Här är mina bidrag:



Först ut har jag gjort ett kort med 2 st hÄnglar i blått. Lite brun-beige blev det som accentfärg. Pearlmaker-prickar i tre omgångar och en liten bit tyll med en knapp på fick det bli som en extra dekoration.



På insidan stämplade jag en swirl med ljusblå dyna som jag embossade med clear embossingpulver.




Det andra kortet går i turkos och grålila. Det är en hÄngla-stämpel även här + en mjölkkanna från Stämpelboden. Även här har jag använt Pearlmaker för att dekorera lite i hörnen och mitt i blommorna som är utstansade med retroflowerstans från EK Success. Har även stansat ut ett par små hjärtan som fick glitterlim i två nyanser på sig. God Jul texten är Rub-ons.



Även i detta kort har jag stämplat en liten swirl inuti. Denna gång embossade jag med blått embossingpulver.

Nu skall jag uppsöka sängen så jag orkar jobba sista dagen för veckan i morgon. Natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0