En ynka liten semesterdag kvar!

Tjolahopp vad fort denna semester och sommar har gått. Tjoffs, sa det och nu är den snart över.

Inte vet jag vart tiden har tagit vägen.

Men men, jag har scrappat lite och gjort lite kort och myst med kattbus-ungen Hedvig (aka Gizmo ibland) och fått 2 nya kullar kattungar. (=Nu blir det kastrering av kattorna) 2 + 4 ungar denna gång också, fast nu fick Frida 2 och Greta 4. De har var sin kvar, så nu har vi 5 (!) katter här igen. Denna gång gick de undan och la sina kattungar på rännet på ladugården resp under taket ovanpå verkstan/garaget. Men efter att ha följt efter dem kunde maken lokalisera och plocka in dem i pannrummet, där de nu delar en låda (eget beslut, hade var sin från början). Idag har jag haft ute kattungarna och fotograferat dem. Den yngste har precis fått ögon så de är väl ungeför 2 veckor nu, vi vet inte riktigt säkert vilken dag de är födda. Bilder kommer när jag laddat ur kameran.

Jag visar i stället lite kort och annat som legat till sig lite i datorn:



Ett julkort helt i vitt. Har använt Martha Stewart-stans runt om, stansat ut får med en Sizzix-stans och text med Quickutz. Intuti har jag stämplat en swirl med Versadyna och clear-embossat. Syns knappt, men man kan känna den.

Ytterligare ett julkort:



2 st hÄnglastämplar, Pearlmaker i hörn och utstansade blommor i blingpapper. På insidan GOD JUL stämplat och guldembossat.

Ett Grattiskort också kanske:



Här har jag testat att kombinera färger utifrån det turkosa papperet med retrocirklar på. Marta Stewart stans nedtill, Spellbinder till det enfärgade turkosa, pearlmaker-droppar, Embossade katt och ankstämplar i svart, Kopparembossade Grattisstämplar. En riktig go kombination av flera olika stämplar och tekniker!!!  Hmmm. Blev väl sådär kanske.

Sedan så har vi en LO med gammalt foto:

Pappa på farmors arm och hans storasyskon, omkring 1937. Bilen är från 1929-30 nånting.



Detalj på nedre högra hörnet. Martha Stewart stans i en glittrig tapetbit, Bosskut-swirl med glitterlim på och så en swirl gjord på frihand med Pearlmaker-droppar.

Grattiskort till arbetskamrat som fyllde 60 år:

Hon skjuter pilbåge och skulle åka till Afrika och jaga på semestern. Pilen är en tandpetare och piltavlan har jag gjort i Cardstock efter att ha kollat på internet vilka färger bågskyttar har på tavlorna. Djuret (hjort?) är stämplat och embossat i svart.

Ett till med samma stämpel:



När jag ändå höll på så blev det ett till med samma stämpel. Detta med tanke på att jag skulle ha kort på cafét i sommar. Kanske inte BARA skall ha söta hÄnglar och sånt utan lite manligare också. På blommorna testade jag att strö lite UTEE, men det blev inte såna fina daggdroppar som jag hoppats. Jag tror att materialet i blommorna var för poröst och sög i sig pulvret när det smälte. På swirlen har jag droppat pearlmaker.

Ett julkort till:



Ett julmotiv klippt ur ett designark, har chalkat kanterna både på det och på mattan under. En tunn linje runt ytterkanten som bryts av texten GOD JUL om och om igen och så pearlmaker i ett par hörn. På insidan GOD JUL stämplat och guldembossat.

Ett kattkort:


Katten utstansad med Sizzix och fjärilarna är Martha Stewart som fått glitterlim på sig. Grattisstämpeln är embossad i svart.

Insidan med ytterligare en liten katt:


Detta kortet fick sonen med sambo när vi var där på midsommar:



På insidan hade jag stämplat samma katt som ovan och en swirl bredvid där jag skrev hälsningen.

Grattiskort till cafét:



Stommen i bling, gammalt papper från DCWV-stack med blommor, lite djur och så förstås en hÄngla-stämpel.


Ett kort till till caffét:


Detalj:

Pearlmaker vid Boss-kut swirlen och i blommorna. På insidan går ankorna (som visats ovan) i nedre högra hörnet.

Och så ytterligare ett kort till cafét:



hÄngla-stämpel igen då, Martha Stewart stans runt turkosa kanten, swirl i pearlmaker. Och så är kortstommen vit, vet inte vad som hänt med färgen på detta. På insidan en blåembossad swirl.

Sådär, det var det jag gjort tom sista juni, så jag har allt en del till att visa så småningom.

Och vet ni vad: Jag har ÄNTLIGEN gjort klart lådan som vi gjorde när vi var på scrap-kryssningen till Tyskland IFJOL!!! Jag klippte fel på ett papper så det saknades "klädsel" på en sida på lådan, men nu på en mässa i vår så kom jag äntligen ihåg att jag skulle köpa ett likadant MajaDesign-papper, så här kommer den....


tada




Uppifrån. Man kan sätta i en bild i ramen, den går att skjuta in från ena sidan.




Detalj på blommor på locket. Mycket 3D-lack på papperets blommor.


Typ "översiktsbild" så man ser bollfransen runt locket.



Och så den sida som saknat beklädnad i 1 år och 4 månader.

Ja, sådär det får vara allt för idag. (i natt blev det visst)


Kommentarer
Postat av: Jeanette F

de va ju på tiden ;o)

2010-08-21 @ 21:40:10
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0