Kryssningsalster del 3.

GLAD PÅSK på er alla.

Fast nu är den ju snart slut i och för sig. Tyckte det var så länge att vara ledig i 4 dagar i sträck och nu är det redan måndag och jobb i morgon igen.

Idag tänkte jag visa några fler saker från kryssningen.



Först ut är denna LO som går i Tim Holtz tema. Här har vi distressat och kladdat med färger och stämplar. Sprutat färg och haft på färg från stämpeldyna över en mall (fartygsratten). Denna är gjord nästan exakt efter beskrivningen. Fotot är taget under kryssningen och är på Jeanette och mig där vi sitter och pysslar.



Nästa är också gjord nästan exakt efter beskrivningen. Denna gång var temat Vintage. Här var det också rätt mycket kladda och distressa. Riva och fläcka och buckla till. Fotot är på min farmor när hon var ung, troligen 1926.

Sedan kommer något helt annat. Inte alls skitigt och distressat utan klara, skarpa färger i stället:



Detta kortet gjorde vi också på en av kurserna. Stommen är i gul bling Bazzill. Det rosa papperet var färdigskuret och prickarna på det är i "lack". Den gröna remsan är också i bling. Riktigt vårligt blev detta kort.



Några matchande pappersremsor även på insidan.


Jaha, det var det jag tänkte visa idag. Nu kanske jag skall sätta mig och scrappa lite. Scrappiz har cybercrop över påsk och veckan efter. Någon liten LO eller något kort skall jag väl kunna få ihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0