IKEA-besök i stora staden

I fredags var vi (äntligen) till IKEA. Direkt efter jobbet åkte vi. Gubben kom och hämtade mig i Vänersborg och vi drog till Bäckebol. Vi hade ju palnerat att åka förra fredagen, men då var jag beordrad att jobba övertid, så då blev det ju inget.

Vi var nere till kvart över 5 och började med att äta middag på deras restaurang. Sedan tog vi stor kasse och gick runt och tittade. Hittade inte så mycket smågrejer, bara några små glis-lådor och lite annat krafs. Vi var länge dock vid bokhyllorna och dividerade fram och tillbaka om det skulle få plats med en Expedit med 4 x 4 fack. En sån här:



Vi hade mätt hemma innan och det skulle PRECIS få plats en om den var 148 x 148 som jag läst i en gammal katalog. Fast nu visade det sig att den var 149 x 149 cm i stället. Och när den skall in på ett begränsat utrymme som dessutom är mot ett snedtak så måste det ju passa. Vi var väldigt tveksamma, kanske skulle vi ta en 4x2 och en 2x2 i stället.

Men då skulle jag behöva avstå från 4 fack. Och drömmen hade ju varit att få plats med en 5x5.

Så till slut bestämde vi oss för en 4x4 i alla fall. Vi höll tummarna för att den skulle få plats.

Vi avslutade stadsresan med en snabbis (hade 10 min kvar till stängning) in på Bauhaus för att köpa några förvaringsbyråer (Sari-The-Tag som tipsat) och sedan gick vi till Obs! för att köpa det nödvändigaste i matväg också. Hemma var vi vid halv 11 på kvällen. Bra slut i huvudet och värk i ben och rygg. Men med nya fynd i skåpet på Pickupen.

Lördag var det hyllmontering som gällde. Spännande när maken monterat ihop den och vi skulle skjuta den på plats. NÄ! Det gick inte. Buhuu! Vad gör vi nu?  Jo gubben som är händig till tusen skruvade av överstycket och gick till garaget och sågade av ett hörn och vips så fick den plats. Glad! Inte syns det avsågade hörnet särkilt mycket heller eftersom det är in till taket/väggen. Man får nog veta om det för att reagera på det. Så nu skall jag fortsätta att plocka in saker i hyllan. Detta blir steg 1 på omflyttningen av rummen uppe. Vi skall byta plats mellan mitt pysselrum och sovrummet. Hur det skall gå till när vi skall skifta dubbelsängen och mitt stora skrivbord vet jag inte. Det finns liksom ingen mellanförvaringsplats. Men det får lösa sig då, när vi kommit så långt.

Nu skall jag återgå till pysselflytt. (Har hittat saker jag glömt att jag hade allaredan)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej detta låter spännande.VAD är de för saker du har hittat???????

2009-09-06 @ 20:48:39
Postat av: Chruss

Man har en väldig nytta av karlarna ibland! Dessutom ser 2 par ögon mer än ett par så man får tips!

Ska bli spännande att se hur du får det framöver.

2009-09-10 @ 13:47:55
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Hegu

Men vilken tur att hyllan fick plats till slut! jag drömmer också om en sån hylla i mitt kommande scraprum...:)

2009-09-22 @ 23:25:31
URL: http://helenskreativarum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0