November redan...

Hujiamej vad fort det går. Vart tog oktober vägen? 2 mässor och sedan swisch så var den månaden slut.

Inte var det länge sedan det var vår och började bli varmt och gott tycker jag. Idag har det ju regnat HELA dagen. Trodde baske mig inte jag skulle hitta hem i mörkret från stan. 6,5 mil i regn och mörker = inte kul. Och nu har man det att se fram emot detta mörker i flera månader. Menmen, man får vara glad så länge det inte är snö, när man skall ligga på vägen varje dag.

Igår kväll fick jag äntligen fotat lite av det jag gjort senaste tiden. Men det blev efter mörkrets inbrott. Jag letade efter min lilla kamera hela dagen. Jag brukar alltid ha den i handväskan, men där var den inte. Inte i den andra jobbväskan heller. Och inte i någon jackficka. Kollade ryggsäcken jag har till mässor, inte där (och det borde den inte var då jag haft den efter sist mässa). Till sist gav jag upp och tog fram systemkameran i stället. Men då var såklart batteriet slut i den och extrabatteriet var också urladdat. Morr!

Gav upp och gick och satte mig med bärbara datorn i knät framför TV:n. Böjer mig ner och skall sätta i strömsladden när jag får se kameran. Den ligger under TV-fotöljen och inte säger ett pip. Så DÅ blev det äntligen lite fotograferat, om än i riktigt pissljus.

SÅ, ta-da! Här kommer det ................




Först ut är en Tag jag gjorde när vi var hos Susanne på Vintage-kursen. Den skimrar vackert, vilket inte syns här, då den är sprayat med "nåt" efter att den fått distressfärger av blandade kulörer på sig. Under blomman sitter en liten metalldekoration.
Denna får jag väl använda och sätta på något VIntage-projekt så småningom.

Nästa alster är en LO:



Sonen som när han skulle gå ner för trappsteget till TV-rummet i vårt gamla hus, la sig ner en bit innan dörren och kröp baklänges fram till tröskeln för att sedan försiktigt ta sig ner för trappsteget. Försiktig och noggrann. Försiktigheten är väl si och så med numera med tanke på racingen, men noggrann är han fortfarande. Och när han var liten hände det sällan någon olycka med honom. Skönt för mamma och pappa!

Tyckte den stämplade nallen från Stämpelboden passade bra i hörnet. Har målat så den matchar hans dress.

Jag har också varit med i en ATC-swapp med Halloweentema. Jag missade att fota alla mina 9 ATC:er innan jag skickade iväg dem, men här kommer ett foto på alla jag fick i stället. Ytterligere en dålig bild i kvällsljuset.


Min är den längst till höger i mittraden. Men spindlar i bakgrunden och en 3D-lackad stämplad pumpa. Jag frågade gubben vilken han trodde jag gjort och sa att det var den fulaste. Han pekade ut min direkt. Jag håller med. De andra var jättefina.

För den som vill vara med på ATC-swapp, så håller jag i en nu. Husdjur är temat. Det finns några platser kvar. Häng på vetja. Det är KUL med ATC.


Äsch, vi tar en LO till när jag ändå håller på.



En bild jag tagit med min gamla Kodak Instamatic på 70-talet när vi hade båten liggande i denna sjö. Bilden är sedan inscannad och framkallad i 15 x 15 cm. Jag tycker fotot är snyggt komponerat med svanens hals som speglar sig och gläntan i skogen som också speglar sig och alltihop i en linje. Tom vass-stråt i förgrunden följer linjen. Snacka om mer tur än skicklighet!!

Jag har satt punchinella för att symbolisera vattnet och så en bit tyll som skall associera (hur katten stavas det?) till baletten Svansjön.

Sådär, det var det jag gjort för några veckor sedan. Det jag gjorde i den produktiva förra veckan (var ledig 2 dagar från jobbet), 8 LOer och 1 kort (och ingen shopping på hela veckan), det får jag visa en annan gång. Nu är jag ensam hemma när gubben jobbar så nu skall jag gå tillbaka till pysselbordet så det blir något gjort denna vecka också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0