Julkort igen och några Layouter.

Här kommer ytterligare några julkort.



Stämpelsnacks nästa utmaning var "Rött med tomte/tomtar" och här ser ni mitt bidrag. God Jul-stämpeln är embossad med rött embossingpulver. Behöver inte vara mer än så här. Fast det är finare i verkligheten när man ser att texten glänser också.



Ytterligare ett kort. God Jul är embossad i guld denna gång.

Snön som musen och hunden åker på är gjord av mitt hemmagjorda papper som är blingat med en del distress glitterlim.

Vi tar väl några LO:er när jag ändå håller på. Passade på i morse innan jag åkte till jobbet och fotade ute på trappan. Det var ju inte helt mörkt, men inte direkt ljust heller.



Här var det några riktigt gamla bilder. Från 1982 närmare bestämt och kära broderns 20årskalas (med släkten alltså)



Första sidan lite närmare.


Andra sidan lite närmare. Och där satt visst jag med liten son i knät.   :-)


Sedan är vi ute i fårhagen. Först båda sidorna tillsammans:


Och så första sidan lite närmare.



Och andra sidan:



En av bilderna fick bli en egen LO. Det lilla lammet är på väg till mamma i så full fart att han inte ens nuddar marken utan flyger fram. Tycker fotot är riktigt häftigt.


Så till sist ett lite äldre foto igen. Sonen målar påskbrev. Och så har jag skrivit om hur vi här i västra Sverige kastar våra påskbrev, fyllda med godis till skillnad från på andra håll i landet där man tigger godis. (Märkligt sätt)



Ja det var väl det som fanns att visa för denna gång. Julkortstillverkningen pågår, så mer kommer.

Kommentarer
Postat av: Anki T

Det var väldigt vad det rasslar till här ibland.Du har ju gjort massor, både kort och LO.

Den embossade god julstämpeln på kortet överst har jag spanat på flera gånger men inte köpt.

2009-11-17 @ 22:33:46
URL: http://scrapfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0